| کد خبر: 215184 |

معاون عمرانی استاندارقزوین

◄ شهرداری های استان مسئول مدیریت پسماند هستند

شهرداری های استان موظف به اجرای مدیریت پسماند در حوزه های کاری خود براساس رعایت ضوابط مقررات زیست محیطی هستند.

تین نیوز

قزوین| معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: شهرداری های استان موظف به اجرای مدیریت پسماند در حوزه های کاری خود براساس رعایت ضوابط مقررات زیست محیطی هستند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، علی فرخزاد در جلسه کارگروه پسماند استان قزوین تاکید کرد: براساس قانون، شهرداری ها موظف به اجرای ضوابط زیست محیطی در امر جمع آوری، حمل و فرآیند دفع زباله هستند و بر همین اساس، هرگونه اهمال و کم کاری از سوی آنان، به مراجع قضایی معرفی می شوند.

به گفته وی، اوضاع جمع آوری و دفع زباله در حوزه های خانگی، صنعتی، پزشکی قابل قبول نبوده و در این بخش نیازمند بازنگری و اعمال مقررات سخت گیرانه تری هستیم.

این مسوول عمرانی، موضوع پسماندهای شهری و روستایی را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه استانداری و محیط زیست در حوزه پسماند به عنوان دستگاه های اجرایی محسوب نمی شوند از این رو و براساس ماده ۷ قانون رسیدگی به پسماند، وظیفه رسیدگی به این مساله در شهرها برعهده شهرداری و در حوزه روستایی نیز برعهده بخشداری ها قرار داده شده است.

فرخزاد با اشاره به آخرین وضعیت دفع زباله در بخش رودبار الموت شرقی، تصریح کرد: با توجه به پایان مطالعات و نقطه گذاری جهت احداث سایت جدید پسماند این بخش، از بخشداری می خواهیم هرچه سریع تر نسبت به جمع آوری زباله های دپو شده در ۵۲ روستای منطقه و انتقال آن به سایت محمدآباد قزوین اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: از دفتر روستایی نیز درخواست داریم تا هر چه سریع تر نسبت به پایان مطالعات و تخصیص زمین جهت احداث سایت پسماند در بخش های رودبار الموت غربی، طارم، کوهین و بخش مرکزی آوج اقدامات لازم را به عمل آورد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.