| کد خبر: 215181 |

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین

◄ شناسایی مودیان دارای فرار مالیاتی در استان

قزوین| مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده برای وصول فرارهای مالیاتی گفت: به تمام کشور نامه‌هایی نوشته و دارایی‌های این اشخاص شناسایی شده است و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم به نتایج خوبی در این خصوص دست پیدا کنیم

تین نیوز

قزوین| مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده برای وصول فرارهای مالیاتی گفت: به تمام کشور نامه‌هایی نوشته و دارایی‌های این اشخاص شناسایی شده است و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم به نتایج خوبی در این خصوص دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سعید حوائج با اشاره به فرارهای مالیاتی اظهار کرد: عمده فرارهای مالیاتی مربوط به کارت‌های بازرگانی صوری است و برخی سودجویان با دریافت کارت بازرگانی به نام افراد مختلف بدون پرداخت مالیات اقدام به واردات کالا می‌کنند.

وی افزود: تراکنش‌های بانکی بدون اظهارنامه مالیاتی نیز یکی دیگر از راه‌های فرار مالیاتی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین تصریح کرد: در استان قزوین ۵۴۳ میلیارد تومان فرار مالیاتی شناسایی و نسبت به مطالبه آن اقدام شده است.

وی اضافه کرد: تا به امروز متاسفانه به دلیل مجهول الهویه بودن و عدم پذیرش از سوی فعالان اقتصادی که فرار مالیاتی داشتند، فقط ۱۳ میلیارد تومان توسط اداره کل امور مالیاتی استان قزوین وصول شده است.

حوائج گفت: در استان قزوین ۵۴۳ میلیارد تومان فرار مالیاتی شناسایی و نسبت به مطالبه آن اقدام شده است.

وی عنوان کرد: فرار مالیاتی در واقع یک پدیده جهانی است و همه دنیا در چند دهه اخیر با این پدیده مواجه بودند، خوشبختانه در کشور ما به دلیل ایجاد و استقرار بانک‌های اطلاعاتی طی چند سال اخیر موارد زیادی از این فرارهای مالیاتی کشف و مورد مطالبه قرار گرفته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: در استان قزوین نیز مودیانی که فرار مالیاتی داشتند، شناسایی شده و عمده این فرارهای مالیاتی متاسفانه به نام اشخاص با تمکن مالی بسیار ضعیف، توسط فعالانی که مایل به پرداخت مالیات نبوده و فرار مالیاتی داشتند، با پرداخت جزئی مبالغ صورت گرفته است.

وی با اشاره به مشوق‌های مالیاتی پیش‌بینی شده در قانون تصریح کرد: قانون فعلی پر از مشوق‌های مالیاتی برای تولیدکنندگان، صادرکنندگان، شرکت‌های دانش‌بنیان و اشخاصی که در زمینه آموزش و بسیج فعالیت دارند و همچنین موسسات غیرانتفاعی، موسسات آموزشی، موسسات خیریه و بنگاه‌ها است.

حوائج بیان کرد: مهمترین مشوق مالیاتی موجود در قانون مالیاتی کشور مربوط به ماده ۱۳۲ است که به تولیدکنندگان معافیت داده است و همچنین براساس ماده ۱۴۱ صادرکنندگان کالاهای غیرنفتی و کشاورزی مشمول معافیت مالیاتی هستند.

وی در پایان گفت: فعالان اقتصادی باید به این نکته توجه داشته باشند که پیش‌شرط همه‌ی این مشوق‌ها، احراز معافیت‌ها و ترجیحات مالیاتی، ثبت‌نام الکترونیکی در درگاه سایت سازمان مالیاتی بوده و همه این مشوق‌ها منوط به تسلیم اظهارنامه مالیاتی در دفاتر قانونی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.