| کد خبر: 215153 |

◄ سواستفاده از اطلاعات پاسپورت رانندگان ترانزیت برای قاچاق

برخی رانندگان ترانزیت از سواستفاده از اطلاعات پاسپورت خود برای قاچاق گوشی تلفن همراه خبر داده‌اند.

تین نیوز

برخی رانندگان ترانزیت از سواستفاده از اطلاعات پاسپورت خود برای قاچاق گوشی تلفن همراه خبر داده‌اند.

به گزارش تین نیوز، از مدتی پیش و همزمان با محدودیت‌هایی که در مورد وارادات موبایل به کشور پیش آمد، فروشندگان این کالا دست به اقدام تازه‌ای زده و به خرید پاسپورت رانندگان ترانزیت روی آوردند.

بازار خرید پاسپورت رانندگان ترانزیت داغ شد

بر این اساس به یک‌باره تعداد زیادی آگهی‌ خرید پاسپورت رانندگان ترانزیت، در شبکه‌های اجتماعی و در گروه‌های مربوط به رانندگان و کامیونداران منتشر شد که در آنها خریداران اعلام می‌کردند «اطلاعات پاسپورت‌ رانندگانی که در چند ماه گذشته از کشور خارج و مجدداً به کشور وارد شده و به عبارتی مهر ورود و خروج در پاسپورت خود دارند را برای رجیستری موبایل خریداری می‌کنند» که در همین زمینه خبری نیز در تین نیوز منتشر شد.

اکنون برخی رانندگان ترانزیت از سواستفاده از اطلاعات پاسپورت خود خبر داده و عنوان کرده‌اند بدون اطلاع آنها از این اطلاعات برای رجیستری گوشی‌های قاچاق استفاده شده است.

به نظر می‌رسد با توجه به این‌که هر مسافر خارجی هنگام ورود به کشور مجاز است با پاسپورت خود یک دستگاه گوشی موبایل وارد کشور کند، فروشندگانی که به صورت قاچاق گوشی وارد می‌کنند، از پاسپورت رانندگان ترانزیت برای قانونی کردن فعالیت خود بهره می‌برند که این کار گاهی با اطلاع رانندگان و خرید اطلاعات پاسپورت آنها صورت می‌گیرد و گاهی نیز بدون اطلاع آنان و با سواستفاده از این اطلاعات انجام می‌شود.

به گزارش تین نیوز، رجیستری به معنی ثبت گوشی تلفن همراه در یک سامانه و شناسه‌دار کردن آنها با هدف مبارزه با قاچاق  و واردات غیرقانونی تلفن‌های همراه به کشور است و با اجرای آن گوشی‌های موبایلی که به صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شوند دیگر خدماتی از اپراتورها دریافت نخواهند کرد و برای همیشه از دسترس خارج خواهند شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.