| کد خبر: 215117 |

استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد

◄ بازارچه مرزی پسابندر تصویب شد

بازارچه مرزی پسابندر پس از پیگیری‌های متعدد روز دوشنبه مورد تصویب کمیسیون اقتصادی هیئت دولت قرار گرفت.

تین نیوز

زابل| استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بازارچه مرزی پسابندر پس از پیگیری های متعدد روز دوشنبه مورد تصویب کمیسیون اقتصادی هیئت دولت قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، احمد علی موهبتی استاندار در نشست با مجمع امنای بنیاد همدلان آینده نگر سیستان و بلوچستان “هاسب” اظهار داشت: بازارچه مرزی پسابندر روز دوشنبه توسط کمیسیون اقتصادی هیئت دولت تصویب شد که ظرفیت بسیار مهم و ارزشمندی برای توسعه استان محسوب می شود.

وی گفت: با وجود مطالعات طرح توسعه محور شرق در دو مرحله هیچگاه بودجه های ملی برای این طرح تخصیص نیافته بود اما امروز تحولات ارزشمندی در استان رقم خورده است.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان افزود: تلاش ما این است که زمان اجرای پروژه های جدید را کوتاه تر کنیم و اولویت ها را بر اساس زود بازده بودن و به ثمر رسیدن در زمان کوتاه تر تعریف کنیم تا اثرات آن ها در زندگی مردم ملموس باشد.

احمدعلی موهبتی افزود: سیستان و بلوچستان بیش از ۱۱.۵ درصد مساحت و حدود ۲۰ درصد مرزهای کشور را دارد ولی هرگز سهم اعتباراتش از بودجه کشور متناسب با واقعیت های آن نبوده است،از طرفی به دلیل نبود پیمانکاران توانمند در استان، عملا درآمدها در استان سرمایه گذاری نمی شود و گردش پولی صورت نمی گیرد.

وی از خیرین اصفهانی که برای توسعه بخش بنت، گام مهمی مانند هم پیوندی این شهر با شهر اصفهان، برداشته اند، قدردانی کرد.

استاندار گفت: باید در کمیته هایی که در هاسب شکل گرفته، تقسیم کار جدی حسب نیاز منطقه ای یا موضوعی، صورت بگیرد و فعال شوند تا هاسب اثرگذاری و نقش آفرینی مهم و پایدار داشته باشد.

وی همچنین از خدمات خانم گیتی نژاد در حوزه مدرسه سازی و رفع محرومیت های فیزیکی، قدردانی کرد و نقش فرهنگ سازی ایشان را ارزشمند و مهم عنوان کرد.

موهبتی ایجاد باور در مردم و جلب مشارکت آنان را ، مهم تر و موثرتر از خدمات فیزیکی دانست و افزود: بدون فرهنگ سازی، کار ژرف و پایدار ،صورت نمی گیرد.

وی در پایان اظهار داشت:به نوبه خود از همه شما که حسب وظیفه الهی و انسانی به کمک مردم استان همت کرده اید تشکر می کنم و امیدوارم روز به روز بر تعداد خیرین و جمع هاسب افزوده شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.