| کد خبر: 215068 |

◄ پیشنهاد قابل توجه یک فعال صنفی در مورد بارنامه نویسی

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی رانندگان شهرستان میبد پیشنهاد داد سیستم بارنامه نویسی به گونه‌ای به‌روز رسانی شود که مبلغ کل کرایه به طور خودکار شامل هزینه‌های مختلف و حقوق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شود.

تین نیوز

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی رانندگان شهرستان میبد پیشنهاد داد سیستم بارنامه نویسی به گونه‌ای به‌روز رسانی شود که مبلغ کل کرایه به طور خودکار شامل هزینه‌های مختلف و حقوق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شود.

به گزارش تین نیوز، حامد امامی میبدی در بخشی از نامه‌ به مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرنگار ما قرار گرفت، عنوان کرد: در نامه مورخ 14 تیرماه امسال مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا به صراحت  ذکر شده عدد حاصل از تن-کیلومتر خالص دریافتی راننده است و دیگر هزینه‌ها باید به آن افزوده شود.

وی در بخش دیگری از این نامه، با اشاره به این‌ که مسئولیت عدم اجرای مصوبه 209 شورای هماهنگی ترابری کشور بر عهده آن مدیریت است، افزود: بر این اساس دیگر لحظه‌ای تعلل و مماشات در برخورد با رویه خلاف مصوبات شورای عالی هماهنگی ترابری و دستورالعمل‌های وابسته جایز نیست که همچنان کمیسیون شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل و ارزش افزوده از پایه کرایه رانندگان کسر شود.

نرخ شاخص تن-کیلومتر، خالص پرداختی به راننده است

این فعال صنفی تاکید کرد: در این راستا پیشنهاد می‌شود سیستم بارنامه نویسی به گونه‌ای به‌روز‌رسانی شود که مبلغ کل کرایه به طور خودکار شامل هزینه‌های اشاره شده و حقوق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گردد و از حالت انتخاب اختیاری در جمع مبلغ کل کرایه خارج شود.

به گزارش تین نیوز، مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در تاریخ 14 تیرماه امسال در نامه‌ای به مدیران کل استانی این سازمان نرخ شاخص تن-کیلومتر را خالص پرداختی به رانندگان ذکر کرد.

در نامه غلامحسین دغاغله آمده بود: نرخ شاخص تن-کیلومتر، خالص پرداختی به راننده بوده و سایر مبالغ همچون کمیسیون دریافتی شرکت‌ها،  عوارض دولتی و ... جداگانه محاسبه و به آن اضافه می‌شود.

دغاغله همچنین تاکید کرده بود: مبنای تعیین نرخ پایه حمل، محاسبه بر اساس شاخص تن-کیلومتر بوده و از اعمال درصد برای افزایش نرخ حمل جداً خوددرای گردد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید علام 0 0

    احسنت جناب امامی
    کاملا طرح درست و به حقی هست