| کد خبر: 214962 |

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین

◄ پیشرفت فیزیکی 95درصدی سد نهب

قزوین| نشست مدیران صنعت آب و برق استان قزوین با مجمع نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی در محل سالن جلسات شرکت اب منطقه ای برگزار گردید.

تین نیوز

قزوین| نشست مدیران صنعت آب و برق استان قزوین با مجمع نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی در محل سالن جلسات شرکت اب منطقه ای برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با اشاره به پروژه های عمرانی شرکت بیان داشت: با تأسیس شرکت آب منطقه ای قزوین مطالعات صورت گرفته در خصوص تأسیسات منابع آبی در استان مجدداً مورد بازنگری قرار گرفت اما بدلیل تحریم های اجرای آن ها با تأخیر آغاز شد که از جمله آن ها احداث سد نهب بر روی رودخانه خررود با هدف بهبود کشاورزی منطقه تاکستان و بخشی از شهرستان بوئین زهرا می باشد که در حال حاضر نیز بیش از 95%پیشرفت فیزیکی دارد.

 مهندس ملکی با اشاره به تاریخچه شرکت آب منطقه ای در استان اظهار داشت: ما میراث دار یکی از قدیمی ترین نهادهای دولتی در استان هستیم که با تغییر و تحولات به وجود آمده در مجموعه آب کشور در سال 1385 شرکت آب منطقه ای قزوین از مجموعه آب تهران منفک به صورت مستقل در استان شروع به کار نمود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای با اشاره به طرح آبرسانی از سد طالقان به استان عنوان داشت: با توجه به این موضوع که در حال حاضر آب شرب استان از منابع آب زیرزمینی تأمین می شود و از طرفی کمیت و کیفیت این منبع در حال کاهش است این پروژه مطرح و با تلاش و پیگیری شبانه روزی ردیف اجرایی آن نیز در این دولت اخذ گردید و در سال 96 با دستور ریاست محترم جمهور کلنگ زنی آن صورت پذیرفت.اما در ادامه بدلیل عدم تخصیص اعتبارات مورد نیاز مراحل اجرایی با تأخیر مواجه گردید.

لذا باتوجه به شرایط به وجود آمده تسریع در روند اجراء و حل مشکلات این پروژه در دستور کار قرار گرفت و اقدامات مناسبی از جمله اخذ مجوز تخصیص 5 میلیون مترمکعب جهت صنعت صورت پذیرفت که مدل مالی آن نیز نهایی شده و آماده برگزاری مناقصه است.

مهندس ملکی در پایان با اشاره به میزان بارندگی در سال آبی جاری بیان داشت: میزان بارندگی سال آبی جاری در استان ظرف 50 سال گذشته بی نظیر بوده بطوریکه نسبت به سال گذشته 11% و نسبت به میانگین بلند مدت 52% افزایش در میزان بارندگی را شاهد بوده ایم که این بارندگی در کنار اقدامات مناسب شرکت در پلمپ و بستن چاههای غیرمجاز در استان باعث شده تا افت سطح آب های زیرزمینی در استان به صفر برسد که این موضوع در سطح کشور بی نظیر بوده و امیدواریم با تداوم این اقدامات و شرایط مناسب آبی به زودی شاهد بهبود و بالا آمدن سطح آبهای زیرزمینی در استان باشیم.

در ادامه این نشست مدیران صنعت آب و برق استان به بیان چالش ها و مشکلات پیش روی این صنعت در استان پرداختند و به سئوالات و ابهام های نمایندگان پاسخ دادند و ابراز امیدواری نمودند با ایجاد یک گقتمان  مشترک بین نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد صنعت آب و برق استان شاهد حل مشکلات این صنعت و رشد و شکوفایی استان در آینده ای نزدیک باشید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.