| کد خبر: 214954 |

◄ کلید حل مشکل دریافت تسهیلات کرونایی رانندگان؛ در دست وزارت کار

بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پیگیری مشکلات مربوط به دریافت تسهیلات کرونایی فعالان بخش مسافری حمل و نقل جاده‌ای از طریق ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی امکان پذیر است.

تین نیوز

بر اساس اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پیگیری مشکلات مربوط به دریافت تسهیلات کرونایی فعالان بخش مسافری حمل و نقل جاده‌ای از طریق ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی امکان پذیر است.

به گزارش تین نیوز، آن‌چنان که معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نامه تاریخ 13 خرداد به مدیران کل استانی این سازمان اعلام کرده است: پیرو تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا و به منظور کمک به واحدهای اقتصادی که از بیماری کرونا آسیب دیده‌اند، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تسهیلات بانکی به مبلغ 120 میلوین ریال برای بنگاه‌های آسیب دیده و 60 میلیون ریال برای شاغلان حقیقی بیمه شده در نظر گرفته است.

بر اساس آن‌چه در نامه مهران قربانی آمده است متقاضیان دریافت این تسهیلات برای بهره‌مندی از آن باید در سامانه کارا ثبت نام کرده و «در صورت بروز هرگونه مشکل در طی فرآیند و روند انجام ثبت نام متقاضیان می‌باید مراتب را از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان پیگیری کنند».

بیشتر بخوانید:

به گزارش تین نیوز، به دنبال تجمع چهارشنبه 10تیر تعدادی از رانندگان سواری کرایه در اعتراض به عملکرد بانک‌ها در ارایه تسهیلات کرونایی در مقابل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در تاریخ 14 تیر در نامه ای به مدیرکل استان تهران این سازمان، با اشاره به نامه قبلی معاون حمل و نقل سازمان تاکید کرد: در صورت بروز هرگونه مشکل در طی فرآیند و روند انجام ثبت نام متقاضیان می‌باید مراتب را از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان پیگیری کنند، خواهشمند است دستور فرمایید اقدام لازم راساً توسط آن اداره کل به‌عمل آید.

حمید حسین‌زاده دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور پیش از این در مورد مشکلات دریافت تسهیلات کرونایی رانندگان به تین نیوز گفته بود: حدود 2 ماه از اعلام پرداخت وام می‌گذرد اما مشمولان این وام هنوز اندر خم چگونه وارد شدن به سامانه و درج مشخصات و اطلاعات خواسته شده هستند  و تعداد کمی هم که با هزار مرارت و سختی موفق به ثبت‌نام شده و به بانک‌ها  مراجعه می‌کنند با کج سلیقگی و کارشکنی بانک‌ها روبرو می‌شوند.

به گفته وی «بانک‌ها برخلاف شیوه‌نامه اعلامی تسهیلات مذکور که باید در قبال وام مذکور فقط چک یا سفته طلب کنند، سیاهه بلند بالایی از مدارک مانند سند خودرو، سند خانه، تاییدیه اشتغال، ضامن کسر از حقوق و ..... بابت ضمانت از رانندگان خواسته‌اند».

دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان سواری کرایه کشور افزوده بود: تنوع و تفاوت در خصوص مطالبات ضمانتی بانک‌ها زیاد است و برخی هم اصلاً از موضوع وام بی‌خبر هستند، جالب است حتی 2 بانک هم اسم هم پیدا نشدند که مدارک یکسان و مشابه هم بخواهند و هر بانکی ساز خود را می‌نوازد.

به گزارش تین نیوز، وی تاکید کرده بود: با این اوصاف خیلی از رانندگان اعطای وام را به لقایش بخشیده و کلاً انصراف دادند ولی تلخی تحقیر و بی‌توجهی‌ها و بی‌اعتنایی موجب بی‌اعتمادی و ناراحتی این قشر شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • یک راننده تاکسی فرودگاه بین المللی با پلاک ع 1 0

    والا ما از پیچ و خمها با پررویی گذشتیم و ثبت نام کردیم و پیامش هم اومد و شعبه ای هم در نظر گرفتن و رفتیم اونجا.
    اماااااا اونجا توی شعبه بانک سامان در مرحله اول گفتن باید اثبات کنید درامد دارید گفتیم چجوری گفتم ما نمیدونیم شما هرجوری میتونی اثبات کن ما اثباتتو میفرستیم مرکز اگه اثباتتو قبول کردن میریم سراغ چک و سفته و ضامن و کارکرد حساب و اینا.
    ما هم دیدیم به خودمون هم اثبات نمیشه درامد داشته باشیم چون 1 راننده فقط رگز و شبش تو جاده و خیابونه و نمیدونه چی در انتظارشه البته بعدش یادمون افتاد قرار بود چون درامد نداریم وام بدن بهمون.
    بعدش دیدیم هیچکدوم جور نیست و همون همه چی یادمون بره بهتره

  • مهدی صالحی 3 0

    با سلام
    کدوم وام ؟این وام جزو کمک به اقشار هست و باید سریع در اختیار قرار گیرد.
    اما نمونه خود بنده که از ۹۹/۴/۳
    پرونده ام گیر کرده و به مرحله بعدی نمیرود تا تایید یا رد شود.
    اخه یه امضا برا تایید یا رد پرونده حدود بیست روز؟؟؟؟

  • محمدفریدعلائی 1 0

    وام خیلی زروریست برای ما

  • سید رضا قاسمزاده 0 0

    سلام
    من از پیچ و خم گذشتم برای گرفتن وام رانندگان کسر از حقوق با ضامن بردم سفته دادم کپی سند خونه دادم ولی رییس بانک گفت دستور عمل اومده که باید صاحب ماشین باشی منم گفتم صاحب ماشین احتیاجی ب ۶ میلیون نداره راننده هستش که احتیاج داره هنوز که هنوزه نتونستم بگیرم کل مدارکم تو بانک منتظر دستور عمل جدیده که به راننده هم وام بدن

  • سید رضا قاسمزاده 0 0

    خواهشا رییس که به شما مربوط میشه رسیدگی کن

  • حسن خزایی 0 0

    وزارت کشور محترم.همش میگی رانندگان برن وام کرونا بگیرن.اخه چه وانی..من راننده اتوبوس شهری.
    رفتم بانک میگه حکم اشتغال به کار. سند ماشین بنام خودت..وزیر کشور محترم یه دفعه بگین اقا وام نمیدم چرا ماهارا میفرستین دنبال نخود سیاه..من اگر صاحب ماشین بودم دیگه احتیاج ۶ میلیون وام نداشتم..حالا خوبه که ۶۰ میلیون تومان نیست..

  • Shahram 1 0

    ماشینم تعمیرموتور داره ازطرفی برای فرسودگی باید ثبت نام کنم پول ندارم میدم دنبال وام کرونا کاملا مشخصه که انگار میدانند ماها سر کاریم بانک ملی شعبه نارمک رفتم میگه بریدازطریق ب نامه ایوا اقدام کنید هرکار کردم نشد امدم مجددا بانک روز بعد باهزارزحمت یه اسم گرفتم آقای ..رفتم نزد ایشان شرح حال دادم خانم کارمندانی ایشان پاسخگویی کردن و فرمودند دیگه در دست ما نیست به ما ارتباط نداره ، آقای وزارت کار وام اجتماعی و غیره چرا بانکها بااین قشر بدبخت و زحمتکش اینجوری برخورد میکنه ، این جامعه بزرگ رانندگان از همه مدیران و مسئولان باشرف و با معرفت، کمک میخواهند .راننده تاکسی خسته