| کد خبر: 214758 |

مدیر عامل شرکت خدمات دریایی و بندری سینا مطرح شد

◄ رشد بیش از ۵۴ درصدی در حوزه های صادرات، تخلیه و بارگیری و کشتی های ورودی

رشت| مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در دیدار مدیر عامل شرکت خدمات دریایی و بندری سینا با بیان اینکه تا به امروز شاهد رشد چشم گیری در حوزه تخلیه و بارگیری و صادرات بوده ایم، گفت: در حوزه صادرات غیرنفتی ۵۴ درصد، تخلیه و بارگیری ۶۷ درصد و تعداد کشتی های ورودی ۵۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رو برو بوده است.

تین نیوز

رشت| مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در دیدار مدیر عامل شرکت خدمات دریایی و بندری سینا با بیان اینکه تا به امروز شاهد رشد چشم گیری در حوزه تخلیه و بارگیری و صادرات بوده ایم، گفت: در حوزه صادرات غیرنفتی ۵۴ درصد، تخلیه و بارگیری ۶۷ درصد و تعداد کشتی های ورودی ۵۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رو برو بوده است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، مدیر عامل شرکت خدمات دریایی و بندری سینا و هیئت همراه از توانمندی ها، زیرساخت ها و پروژه های سرمایه گذاری مجتمع بندری انزلی بازدید و با مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان درراستای همکاری های آتی دیدار کردند.

دکتر حمیدرضا آبایی در این نشست ضمن تشریح فرصت های سرمایه گذاری در بنادر استان گیلان اظهار داشت: اهمیت دریا و تأثیر آن در اقتصاد و زندگی امروزه بشر غیرقابل‌ انکار است و امروز روند صعودی تجارت کشورهای حاشیه دریای خزر بیش از پیش ملموس است.

وی با اشاره به دلایل روند صعودی تجارت کشورهای دریای خزر و توضیحات مبسوط در مورد آن، افزود: بندرانزلی به‌عنوان پرسابقه ترین و شاخص‌ترین بندر حاشیه جنوبی دریای خزر همواره از گذشته تا به امروز به‌ عنوان برند در کشورهای حاشیه دریای خزر مطرح بوده و یک بندر مهم برای بازرگانان، تجار و خطوط کشتیرانی در شمال ایران مورد توجه بوده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه با وجود شیوع ویروس کرونا و تحریم های ظالمانه بنادر کشور نقش آفرینی بزرگی در زمینه تأمین مایحتاج مردم انجام دادند، خاطرنشان کرد: در سالی که گذشت در حوزه صادرات بنادر استان گیلان ۵ در صد رشد را شاهد بودیم.

آبایی با بیان اینکه تا به امروز رشد چشم گیری در حوزه تخلیه و بارگیری و همچنین صادرات کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته رو برو بودیم، تصریح کرد: در حوزه صادرات غیرنفتی ۵۴ درصد، تخلیه و بارگیری ۶۷ درصد و تعداد کشتی های ورودی ۵۵ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری مجتمع بندری انزلی و برنامه های توسعه ای آن، اذعان داشت: بنادر گیلان توانایی پهلودهی تمام کشتی‌های حامل کالاهای دریای خزر را دارا بوده است و می تواند در زمینه تامین نیازهای بازار به ویژه کالاهای اساسی و غلات نقش بسزاتری را ایفاد نماید.

گفتنی است در این نشست مدیر عامل شرکت خدمات دریایی و بندری سینا ضمن تشکر از میزبانی بندرانزلی بیان داشت که  باید از فرصتها و جذابیت های بندر انزلی و مشارکت در این زمینه استقبال کرد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.