| کد خبر: 214738 |

روحانی در هیات دولت:

دولت در حوزه مسکن عقب‌ماندگی دارد

درخصوص مسکن من به عنوان رئیس‌جمهور اعتراف می‌کنم یک عقب ماندگی در دولت یازدهم داشتیم زیرا برخی طرح های مسکن عملیاتی نشد.

تین نیوز

رئیس‌جمهور گفت: درخصوص مسکن من به عنوان رئیس‌جمهور اعتراف می‌کنم یک عقب ماندگی در دولت یازدهم داشتیم زیرا برخی طرح های مسکن عملیاتی نشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام حسن روحانی صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: یکی از اهداف دولت یازدهم و دوازدهم توسعه سیستان و بلوچستان بود و طرح‌هایی که برای این استان طراحی شد رساندن گاز بود و وقتی مشعل گاز در زاهدان روشن شد یک روز تاریخی برای سیستان و بلوچستان بود. ظرفیت بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور با اقداماتی که در دولت یازدهم و دوازدهم شد از ۲.۵ میلیون تن به ۸.۵ میلیون تن رسید و این برای خط ترانزیتی جنوب به شمال یک تحول بود.

روحانی تاکید کرد: یکی از اقدامات مهم، مساله راه آهن چابهار و اتصال به راه آهن سراسری کشور و ایجاد خط راه آهن ۷۳۰ کیلومتری از زاهدان به چابهار بود. بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است و دیروز ریل گذاری از زاهدان شروع شد و در ماه‌های آینده از سمت چابهار هم آغاز خواهد شد. امیدواریم وزارت راه این خط ریلی را از جنوب به ایرانشهر و از زاهدان به خاش برساند و مابقی هم تا پایان دولت به اتمام برسد.

وی ادامه داد: این راه آهن از اقیانوس هند و از چابهار شروع می‌شود به منطقه آسیای مرکزی و قفقاز و چین و روسیه و حتی اروپا متصل خواهد شد. تجهیز ۴۶ هزار هکتار زمین کشاورزی به آبیاری مدرن یکی دیگر از طرح‌ها در استان سیستان و بلوچستان بود. ما امروز از اتحاد بین شیعه و سنی و ایجاد امنیت بسیار خوب در سالهای اخیر که توسط مردم، اقوام و نیروهای مسلح خوشحال هستیم.

رئیس‌جمهور گفت: در هفته جاری تصمیمات خوبی نسبت به مسکن و بورس و ارز اتخاذ کردیم. درخصوص مسکن من به عنوان رئیس‌جمهور اعتراف می‌کنم یک عقب ماندگی در دولت یازدهم داشتیم زیرا برخی طرح‌های مسکن عملیاتی نشد البته طرح‌های ما در زمینه هوایی و ریلی و جاده‌ای و بنادر اجرایی شد اما در بحث مسکن چون گرفتار بودیم که مسکن‌های ناتمام و بدون خدمات را به جایی برسانیم بنابراین دچار عقب ماندگی شدیم و در دولت دوازدهم باید این عقب ماندگی را اجرا کنیم.

روحانی تصریح کرد: اولین قدم این بود که ۲۵۰ هزار هکتار زمین اطراف شهرها و روستاها به وزارت مسکن تخصیص داده شد. البته این رقم، رقم اولیه است و به یک میلیون هکتار خواهد رسید. اولویت اول ما این است که آنهایی که پول را در بانک به عنوان مسکن یکم گذاشتند، که حدود ۳۰۰ هزار نفر هستند، تأمین مسکن آنها در اولویت است. مستاجرینی که امروز شرایط اقتصادی سختی دارند هم در اولویت ما هستند تا مسکن آنها تأمین شود.

وی ادامه داد: وزارت مسکن سامانه را باز کردند و آنهایی که اعلام نیاز کردند ثبت نام کردند و غربالگری هم شده است. الان معلوم است چه کسانی نیازمند هستند و چه کسانی اولویت دارند. فشار زیادی به مستاجرین وارد شده است. تصمیم ما در ستاد مقابله ملی کرونا این بود که محدودیت اجاره بها اعمال شود که در تهران حداکثر ۲۵ درصد افزایش یابد. این تصمیم در بازار استیجاری مسکن تأثیرگذار بوده است.

رئیس‌جمهور با اشاره به بازار سرمایه گفت: بورس باید با استحکام راه خودش را ادامه دهد و مردمی که وارد بورس شدند اعتمادشان به سازمان بورس و وزارت اقتصاد و دولت است. ما مسئول هستیم که از امول مردم حراست کنیم. برای اینکه بورس بتواند در حرکتی که امروز دارد راه خودش را مطمئن ادامه دهد باید عرضه‌های اولیه را زیاد کنیم. دیروز به سازمان بورس اعلام کردیم که خودشان سهم شناور را مستقیماً عرضه کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.