| کد خبر: 214710 |

فرودگاه‌های شمال کشور از وابستگی به ایرلاین‌ها رها می‌شوند

مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت که توسعه هوانوردی در فرودگاه‌های شمال کشور با هدف خارج کردن اتکای این فرودگاه‌ها به ایرلاین‌ها صورت گرفته و برای مقابله با تحریم‌ها و کاهش مشکلات این فرودگاه‌ها هم راهبردی درست محسوب می‌شود.

تین نیوز

مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت که توسعه هوانوردی در فرودگاه‌های شمال کشور با هدف خارج کردن اتکای این فرودگاه‌ها به ایرلاین‌ها صورت گرفته و برای مقابله با تحریم‌ها و کاهش مشکلات این فرودگاه‌ها هم راهبردی درست محسوب می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار ایرنا، آرمان بیات روز سه شنبه در نخستین سمینار هوانوردی فرودگاه های شمال کشور در رامسر افزود: صنعت هوانرودی به هر فعالیتی به غیر از ایرلاین ها اطلاق می شود و به عبارت دیگر ایرلاین ها در بخش حمل نقل جاده ای مانند اتوبوس ها عمل می کنند و هوانوردی عمومی به هر آنچه خارج از ان اعم از تاکسی ها، خوردو های شخصی و ... اطلاق می شود.

وی توضیح داد: اتکای صرف به ایرلاین ها به لحاظ اقتصادی و گردش سرمایه دارای چالش های زیادی است ، ضمن اینکه از بروز کسب و کارهای جدید هم جلوی گیری می کند.

مشاور مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور ، هوانرودی عمومی را برگ برنده حیات فرودگاه ها دانست و گفت :  هوانوردی عمومی فرصتی را فراهم می کند تا پرواز های غیر برنامه ای هم وارد فرودگاه شود.

بیات با بیان اینکه منطقه شمال کشور دارای ظرفیت ایجاد کسب و کارهای نوین است ، افزود : هوانوردی به عنوان یک فرصت برای سایر بخش ها محسوب می شود هم است. به عنوان مثال در بحث مدیریت هزینه فرصت هوانوردی عمومی بهترین انتخاب برای سرمایه گذارن محسوب می شود و هوانوردی عمومی این حق را به سرمایه گذار می دهد که از فرودگاه مهرآباد یا حوزه خلیج فارس با هواپیمای دربست برای سفر به شمال از فرودگاه رامسر استفاده کنند.

وی تاکید کرد : هوانوردی عمومی جزو رو به رشدترین کسب و کارهای هوانوردی در دنیا است و هواپیما هایی با ظرفیت ۱۹ صندلی و زیر ۱۰۰ صندلی مورد نظر این رویکرد است و بنابر این نیاز اغلب فرودگاه های کشور به این پرواز ها است، نه پرواز با هواپیماهای بوئینگ و ایرباس که ضریب اشغال صندلی را کم می کند و بناچار تعداد پروازهای هفتگی باید کاهش یابد.

مشاور مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور گفت : برای توسعه این بخش و خارج کردن فرودگاه ها از سکون باید تعداد صندلی ها کاهش و در عوض تعداد پروازها افزایش یابد.

هوانوردی عمومی و تحول اقتصادی شمال کشور

 مدیرکل فرودگاه‌های مازندران هم با اشاره به رویکرد دولت مبنی بر توسعه گردشگری ، گفت : با وجود زیرساخت‌های حمل و نقل هوایی در منطقه، توجه به هوانوردی عمومی نظیر پروازهای تفریحی ، آموزشی و تجاری باعث تحول اقتصادی در شمال کشور می‌شود.

سعدالله وطن خواه افزود:  توسعه هوانوردی عمومی شامل هوانوردی آموزشی ، تفریحی و همچنین افزایش تعداد پروازها می شود که هم اکنون با توجه به فراهم بودن امکانات و زیر ساخت ها در فرودگاه های شمال کشور بهترین شیوه برای استفاده بهینه از این ظرفیت ها توسعه هوانوردی عمومی است.

وی با تاکید بر اینکه که استفاده از هواپیما های پهن پیکر از نظر اقتصادی در مسیرهای کوتاه صرفه اقتصادی ندارند ، تاکید کرد: به همین منظور لازم است از هواپیماهای باریک پیکر و افزایش تعداد پروازها برای این مسیرهای فرودگاهی استفاده شود.

مدیرکل فرودگاه های مازندران گفت : در تعطیلات فصول بهار و تابستان به دلیل افزایش تردد خودروها در جاده های منتهی به استان های شمالی شاهد ترافیک سنگین است و در صورت برقراری پروازهایی در این سطح علاوه بر سرعت بالا و امنیت بیشتر به توسعه و رونق اقتصادی  و تجاری این منطقه کمک می کند.

این مقام ‌مسول با اشاره به تصویب و ابلاغ طرح جامع فرودگاه رامسر ، افزود  :‌ مردم کشور می توانند از ظرفیت این فرودگاه برای دیدن مناطق طبیعی و جاذبه های گردشگری این خطه از شمال کشور بهره مند شوند.

رییس فرودگاه رامسر هم با اشار به ظرفیت بالای توریستی این شهرستان، ترقی صنعت هوانوردی را باعث توسعه اقتصادی منطقه دانست و گفت : در حال حاضر وضعیت فعلی هوانوردی عمومی در شهرستان رامسر همسطح با جاذبه های توریستی و پتاسیل های این منطقه نیست.

ارشاد حاتمی در تشریح ارتقای صنعت هوانوردی عمومی و قرار گیری فرودگاه رامسر به عنوان هاب هوانوردی کشور ، افزود : انجام ۲ هزار و ۵۷۰  سورتی پرواز  تفریحی و آموزشی طی یک سال اخیر  یک رکورد تاریخی برای رامسر بوده که با توجه به حضور میلیونی مسافران و گردشگران می توان با ایجاد زیرساخت بیشتر از این رقم را افزایش داد.

احداث مجتمع آموزشی تفریحی فرودگاه رامسر 

وی همچنین با تشریح مجتمع آموزشی تفریحی هواپیماهای فوق سبک رامسر ، گفت : این زیر ساخت زمینی به مساحت هشت هزار و ۵۰ مترمربع با زیربنای ۶۰۰ متر مربع برای سه شرکت پییش بینی شده که در حوزه هوانوردی عمومی فعالیت دارند.

رئیس فرودگاه رامسر برآوردها و اعتبار فعلی برای ایجاد این زیرساخت را حدود ۱۶ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود : این زیر ساخت با حمایت دولت و سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام‌ می شود که پس از  بازگشت سرمایه تحویل شرکت فرودگاه ها خواهد شد.

حاتمی گفت :  فرودگاه رامسر با توجه به شرایط اقلیمی و ظرفیت های بی شمار منطقه بستر مناسبی برای پیاده سازی راهبردها و ارتقای هوانوردی عمومی است.

در حال حاضر در فرودگاه رامسر روزانه ۱۸۰ پرواز تفریحی و ۱۶ پرواز برنامه ای کشور در طول هفته انجام می گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.