| کد خبر: 214696 |

مرکز تعمیر موتور هواپیما در پیام راه اندازی می شود

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام استان البرز اعلام کرد که با سرمایه گذاری مشترک گروه صنعتی مپنا بزرگترین مرکز نگهداری و تعمیر موتور هواپیمای کشور در پیام راه اندازی می شود.

تین نیوز

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام استان البرز اعلام کرد که  با سرمایه گذاری مشترک گروه صنعتی مپنا بزرگترین مرکز نگهداری و تعمیر موتور هواپیمای کشور در پیام راه اندازی می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، نادر ثناگو مطلق روز سه شنبه در جریان بازدید  عباس علی آبادی مدیرعامل گروه صنعتی مپنا از منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام البرز با اشاره به ظرفیت های منطقه در زمینه تعمیرهواپیماها به  خبرنگاران گفت: مجموعه پیام این ظرفیت را دارد تا زمینه تعمیر هواپیماهای مسافری وارد عمل شود.

وی افزود: راه اندازی این بخش بزرگ و ارزشمند نقش موثری در ناکامی تحریم های ظالمانه دشمنان دارد.

 ثناگومطلق بیان داشت: تولید مایحتاج الکترونیکی از جمله باطری و انجام فعالیت های بین المللی در منطقه از دیگر برنامه هایی است که در اولویت همکاری منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با شرکت مپنا خواهد بود.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش تولید برق در منطقه اشاره کرد و گفت: همچنین در زمینه تولید برق با هدف مرتفع ساختن مشکل سرمایه گذارانی که نیاز به برق بیشتری برای توسعه فعالیت هایشان دارند از طریق شرکت مپنا تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: مجموعه مپنا به عنوان بزرگترین  شرکت صنعتی در کشور درعرصه تولید داخلی و بین المللی و در بخش های متنوع از جمله تولید برق، خدمات پشتیبانی نیروگاه، صنعت هوانوردی و تعمیر موتور هواپیما از ظرفیت بالایی برخوردار است.

ثناگو مطلق افزود:  همچنین  با توجه به  فعالیت های مناسب مپنا در  بخش آی.سی.تی به عنوان پروتکل پیام برای توسعه، این شرکت آماده سرمایه گذاری در این بخش و  تولید سخت افزاری و نرم افزارهای وابسته به آن، در منطقه ویژه اقتصادی است.

وی ادامه داد: با توجه ظرفیت بالای پیام در ۲ بخش  اقتصادی و فرودگاهی طی هفته های آینده تفاهم نامه مشترک با گروه صنعتی مپنا امضا خواهیم کرد.

وی ادامه داد: فعالیت و خدمات مپنا در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با رعایت الزامات زیست محیطی انجام خواهد شد.

مجموعه پیام از سال ۶۸ در استان البرز تاسیس شده که فعالیت این مجموعه تا اواخر دهه ۸۰ به خدمات حمل بارهوایی معطوف بود اما پس از آن منطقه ویژه اقتصادی در کنار فرودگاه پیام شکل گرفت ضمن آنکه این فرودگاه با اهتمام ویژه دولت تدبیر و امید و ایجاد زیر ساخت های مناسب از سال گذشته خدمات مسافری نیز به فعالیت های آن افزوده شد.

اکنون این مجموعه در چهار بخش آموزش هوانوردی با هواپیماهای فوق سبک ، خدمات بار هوایی و مسافر بری و تولید و صادرات محصولات بهداشتی درمانی و صنعتی فعال است و بزرگترین مرکز آی سی تی کشور  نیز در این مجموعه تعریف و در حال شکل گیری شده است

گروه صنعتی مپنا وابسته به وزارت نیرو از بزرگتریم مجموعه های تولیدی و صنعتی کشور و پشتیبان صنعت برق و نیروگاه ، پالایشگاهی و حمل ونقل ریلی کشور بوده که فعالیت های جدیدی مانند خدمات هوانوردی ، سلامت وپزشکی و آی سی تی در برنامه کاری این مجموعه قرار گرفته و آغاز شده است.

بخشی از صنایع نیروگاهی و ریلی گروه صنعتی مپنا در استان البرز قرار دارد و این مجموعه تاکنون طرح های بزرگی در زمینه نیروگاهی در کشور های مختلف جهان از جمله خاورمیانه اجرا کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.