| کد خبر: 214384 |

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری قزوین

◄ واگذاری 168دستگاه خودرو حمل پسماند به دهیاری ها

قزوین| مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری قزوین همچنین در خصوص ماشین آلات واگذار شده به دهیاری ها تصریح کرد: ۱۶۸ دستگاه خودرو حمل پسماند، ۴۰ دستگاه بیل بکهو، ۲ مینی لودر و ۲۰ خودرو آتش نشانی از ابتدای راه اندازی این نهاد در استان قزوین، به دهیاری ها واگذار شده است.

تین نیوز

قزوین| مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری قزوین  همچنین در خصوص ماشین آلات واگذار شده به دهیاری ها تصریح کرد: ۱۶۸ دستگاه خودرو حمل پسماند، ۴۰ دستگاه بیل بکهو، ۲ مینی لودر و ۲۰ خودرو آتش نشانی از ابتدای راه اندازی این نهاد در استان قزوین، به دهیاری ها واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، اکرم نجفی همچنین اظهار داشت: بالاترین درصد جمعیت روستایی مربوط به شهرستان آوج با ۷۳.۸ درصد و کمترین درصد جمعیت روستایی مربوط به شهرستان آبیک با ۹.۷ درصد است.

وی با بیان اینکه ۲۰۴۷ عضو شورای اسلامی روستایی و ۶۳۰ دهیاری در استان قزوین وجود دارد گفت: تعداد بانوان عضو شورا ۳۹ نفر و تعداد بانوان دهیار در استان ۵۰ نفر هستند.

وی یادآور شد: دهیاران علاوه بر اقدامات گسترده در جهت توسعه عمرانی، اقتصادی و فرهنگی اجتماعی روستاها در مواجهه با بحران هایی همچون سیل و کرونا در خط مقدم فعالیت و مبارزه بودند اما عمده فعالیت های این نهاد به خوبی برای مردم تبیین نشده است.

اکرم نجفی با بیان اینکه استان قزوین به لحاظ جمعیت روستایی رتبه ۲۴ کشور را داراست، گفت: ۲۵.۳ درصد از جمعیت استان قزوین در روستاها سکونت دارند.

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری قزوین اظهار داشت: واریزی دولت به حساب دهیاری‌ها در سال ۹۷، بیش از ۷۲ میلیارد تومان و در سال ۹۸ علیرغم تمام مشکلات مالی و محدودیت های موجود، بیش از ۹۷ میلیارد تومان بوده که این میزان در مقایسه با سال قبل، رشد ۳۵ درصدی داشته است.

مدیرکل امور روستایی و شوراها استانداری گفت: مبلغ ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل ماده ۱۰ جهت جبران خسارت سیل، برای دهیاری های استان قزوین در نظر گرفته شد که تاکنون ۵۰ درصد آن تخصیص یافته است.

نجفی افزود: علاوه بر این، ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان برای اجرای ۵ پروژه به منظور جبران خسارت ناشی از سیل در اختیار شرکت آب منطقه ای قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در بحث تسهیلات اشتغال روستایی که با محوریت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری شد به ۱۵۶۶ طرح اشتغالزا، تسهیلات ارزان قیمت به ارزش ۲۱۸ میلیارد تومان پرداخت شده است.

نجفی گفت: اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین در ارزیابی دفاتر امور روستایی و شوراها استانداری های سراسر کشور، رتبه اول کشور بوده است.

وی با تقدیر از تلاش‌های دهیاران و شوراهای روستایی در جهت عمران و آبادانی و توسعه پایدار روستاها از نمایندگان مجلس تقاضا کرد در طرح ها و لوایح مورد بررسی حمایت لازم را از نهاد دهیاری داشته و مانع از ایجاد محدودیتهای متوالی برای این مجموعه توسط برخی دستگاه ها و نهادهای موازی شوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.