| کد خبر: 214375 |

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین

◄ پرداخت دیرهنگام فاکتورهای قطعه سازان از سوی خودروسازان کشور

قزوین| رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین در ادامه به مشکلات مالیاتی قطعه سازان خودرو اشاره کرد و گفت: پرداخت دیرهنگام فاکتورهای قطعه سازان از سوی خودروسازان کشور در حالی انجام می‌شود که اداره مالیات در خصوص فروش محصولات قطعه سازان ۹ درصد ارزش افزوده را لحاظ کرده و این واحدها را در لیست مطالبات قرار می‌دهد.

تین نیوز

قزوین| رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین در ادامه به مشکلات مالیاتی قطعه سازان خودرو اشاره کرد و گفت: پرداخت دیرهنگام فاکتورهای قطعه سازان از سوی خودروسازان کشور در حالی انجام می‌شود که اداره مالیات در خصوص فروش محصولات قطعه سازان ۹ درصد ارزش افزوده را لحاظ کرده و این واحدها را در لیست مطالبات قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز قزوین، بخشنده بیان داشت: پیشنهاد می شود در صورت عدم پرداخت فاکتورهای قطعه سازان خودرو توسط خودروسازان ، موضوع ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده جزو بدهکاری قطعه سازان منظور نشود و گواهی ماده ۱۸۶ برای آنان صادر شود.

رییس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت:کشمش این استان برای صادرات بیشتر به کشورهای اروپایی باید عاری از هرگونه باقی مانده سموم کشاورزی باشد که این مستلزم راه‌اندازی یک آزمایشگاه مجهز است.

مهدی بخشنده در شصت و سومین شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین افزود: با توجه به برگشت برخی محموله‌های صادراتی انگور و کشمش از اروپا به ایران، لازم است که رفع باقی مانده سموم محصولات کشاورزی در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: وجود هرگونه سموم در محصولات کشاورزی علاوه بر ضرر و زیان‌های اقتصادی، پیامدهای اجتماعی به دنبال داشته و سلامت عمومی مردم را به خطر می‌اندازد.

بخشنده تاکید کرد: در پنجاه و چهارمین نشست شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی مقرر شده بود که سازمان جهاد کشاورزی به ترویج فرهنگ صحیح استفاده از سموم مجاز در بین باغداران اقدام کند و قبل از صادرات محصولات کشاورزی از آزمایشگاه‌های معبر گواهی لازم را اخذ کند.

مشاور اقتصادی استاندار قزوین گفت: نبود استانداردهای لازم در کالاهای صادراتی باعث می‌شود که نام و نشان ایران در عرصه روابط بین المللی مخدوش شده و هزینه‌های تجاری نیز تلف شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.