| کد خبر: 214361 |

وعده بازگشت نیسان به‌روزهای طلایی

ماکوتا یوشیدا، مدیرعامل شرکت نیسان موتور اعلام کرد که این خودروساز باید به شرایط مثبت نقدینگی بازگردد و آن را تقویت کند تا بتواند بار دیگر پرداخت سود سهام خود را آغاز کند.

تین نیوز

ماکوتا یوشیدا، مدیرعامل شرکت نیسان موتور اعلام کرد که این خودروساز باید به شرایط مثبت نقدینگی بازگردد و آن را تقویت کند تا بتواند بار دیگر پرداخت سود سهام خود را آغاز کند.

یوشیدا که از ماه دسامبر سکان‌دار کشتی توفان‌زده نیسان بوده است عنوان کرد که هدف او نیل به نقدینگی مثبت در جریان نیمه دوم سال مالی آتی یعنی از اکتبر ۲۰۲۱ تا مارس ۲۰۲۲ است.وی تاکید کرد که نیسان حداقل برای شش ماه پرداخت به مدیران ارشد خود را متوقف می‌کند تا بتواند بار دیگر کسب‌وکار خود را بهبود دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از «دنیای اقتصاد» به نقل از بلومبرگ، این شرکت در تلاش است تا بتواند با کاهش ۸/ ۲ میلیارد دلاری در هزینه‌های سالانه خود و نیز معرفی مدل‌های جدید، بتواند فروش جهانی محصولاتش را افزایش دهد؛ آن ‌هم پس‌ از اینکه در گزارش مالی نیسان، مشخص شد که این خودروساز در سال مالی اخیر، ۳۷۱ میلیارد ین را از دست ‌داده است که نخستین کسر درآمدها طی ۱۰ سال اخیر و بزرگ‌ترین آن در طول دو دهه گذشته محسوب می‌شود.

البته شیوع ویروس کرونا نیز بر درد و رنج‌های نیسان افزوده است که به دنبال یک سال بحرانی پس از بازداشت کارلوس گوسن، رئیس پیشین این شرکت به اتهام فساد مالی، گریبانگیر صنعت خودروی جهان شد. با این‌حال یوشیدا می‌گوید که نیسان نقدینگی لازم را  برای جان به در بردن از بحران کرونا که موجب تعطیلی چندماهه صنعت خودرو شد ، در اختیار دارد.  یوشیدا گفت: «من نیسان را بار دیگر در مسیر رشد قرار خواهم داد.» وی افزود که آماده است تا در صورت شکست در این مسیر، از سمت خود کنار برود و البته تمامی تلاشش را می‌کنند تا هرچه سریع‌تر سهامداران به نیسان بازگردند. 

سود سهام برای رنو، شریک ۲۰ ساله نیسان و مالک ۴۳ درصد از سهام این خودروساز ژاپنی مهم است تا بتواند نقدینگی لازم را برای پرداخت‌های خود در اختیار داشته باشد. رنو نیز هم‌اکنون در حال کاهش هزینه‌ها و سود سهام خود است تا بتواند از پس بحران‌های ایجادشده در صنعت خودرو برآید. 

یوشیدا همچنین بر اهمیت بازار ژاپن نیز تاکید کرد و افزود: «ما قرار است دو خودروی برقی جدید را تا سال ۲۰۲۳ تولید کنیم تا بتوانیم حضور نیسان در بازار داخلی را نیز تقویت کنیم.»  نیسان به‌عنوان بخشی از عملیات کاهش هزینه‌های خود، صدها نفر از کارکنان خود را در کارخانه ساندرلند انگلیس تعدیل می‌کند همچنین در حال تعطیل کردن کارخانه خود در بارسلونا است. به‌علاوه نیسان در حال کاهش ۴۰۰ نفر از کارکنانش در برزیل و ۲۰۰ نفر در مکزیک است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.