| کد خبر: 214319 |

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین

◄ در استان قزوین ۶۳۰ دهیاری راه اندازی شده اند

قزوین| مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین اعلام کرد در استان قزوین ۶۳۰ دهیاری راه اندازی شده اند که از این تعداد، فعالیت ۷۴ دهیاری تمام وقت و مابقی به صورت پاره وقت تعیین شده است.

تین نیوز

قزوین|مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین اعلام کرد در استان قزوین ۶۳۰ دهیاری راه اندازی شده اند که از این تعداد، فعالیت ۷۴ دهیاری تمام وقت و مابقی به صورت پاره وقت تعیین شده است

به گزارش خبرنگار تین نیوز، وی افزود:در راستای اجرای آیین‌نامه استخدامی دهیاری‌های کشور و براساس مصوبات فروردین و خرداد ماه ۱۳۹۹ شورای عالی کار، دستورالعمل نحوه تعیین حقوق و مزایای دهیاران در سال جاری به استانداری‌ها ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری قزوین، اکرم نجفی ضمن اعلام این خبر افزود: به‌ منظور ساماندهی و انتظام‌بخشی به نحوه محاسبه و پرداخت حقوق و مزایای دهیاران، اعم از تمام‌وقت و پاره‌وقت و ایجاد وحدت رویه در این‌خصوص، دستورالعمل نحوه تعیین حقوق و مزایای دهیاران در ۱۶ ماده و یک تبصره ابلاغ شده است. وی اعلام کرد: طبق مصوبه فروردین و خرداد ماه شورای عالی کار، حداقل مزد روزانه دهیاران تمام‌وقت، از ابتدای سال تا پایان خرداد روزانه ۶۱۱۸۰۹ ریال و از ابتدای تیر ماه تا پایان سال، به میزان ۶۳۶۸۰۹ ریال تعیین شده‌است.

نجفی از تغییری که در سال جاری به‌منظور ارج نهادن به سوابق تجربی دهیارانی که بیش از یک‌سال از سابقه فعالیت آن‌ها در سمت دهیار می‌گذرد، خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری سوابق دهیارانی که دارای بیش از یک‌سال سابقه هستند براساس ارقام مندرج در مصوبات مذکور، محاسبه و پایه سنوات با لحاظ سوابق این عزیزان، پرداخت خواهد شد. بهره‌مندی دهیاران از مزیت‌های مندرج در تبصره بند (ج) ماده (۱۱۲) قانون برنامه ششم توسعه کشور، امتیازات ایثارگری و اشتغال در مناطق جنگی و جنگ‌زده در مناطق مشمول و فوق‌العاده ایثارگری از دیگر تغییرات مهم در دستورالعمل نحوه تعیین حقوق و مزایای دهیاران در سال ۱۳۹۹ بود که نجفی به آن اشاره نمود.

وی در ادامه مصوبات شورایعالی کار را در زمینه میزان کمک هزینه عائله‌مندی و کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار ملاک عمل برای پرداخت به دهیاری‌ها دانست و اعلام کرد: کمک هزینه اقلام مصرفی در سال جاری ۴۰۰۰۰۰۰  ریال و کمک هزینه مسکن ۱۰۰۰۰۰۰ ریال می‌باشد که در صورت ابلاغ مصوبه افزایش حق مسکن، نرخ جدید ملاک عمل خواهد بود.

نجفی همچنین افزود: به کلیه دهیاران فوق‌العاده‌ای با عنوان «فوق‌العاده شغل» و «مزایای سرپرستی» بر اساس درجه دهیاری و پرداخت خواهد شد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین اضافه کرد: همچنین طبق سنوات گذشته، به دهیاران واجد شرایط، فوق‌العاده‌ای تحت عنوان «فوق‌العاده کارایی» متناسب با درآمد دهیاری، میزان کارایی و بهره‌وری دهیار و اجرای عملیات عمرانی دهیاری حسب شاخص‌های مندرج در ماده ۷ با عنوان ارزیابی عملکرد دهیاری‌ها و پیشرفت عملیات عمرانی، پس از تأیید دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قابل پرداخت می‌باشد.

 نجفی افزود: پاداش آموزش نیز به دهیارانی که گواهی آموزشی دوره‌های مورد تأیید مرکز مطالعاتِ برنامه‌ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور را اخذ نموده باشند، محاسبه و پرداخت می‌شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراها همچنین اعلام کرد: با احتساب تغییرات صورت‌گرفته به‌طور میانگین حقوق دهیاران تمام‌وقت حدود یک‌میلیون تومان (بیش از ۳۰ درصد) افزایش خواهد یافت. بدیهی است دهیاران پاره‌وقت نیز به تناسب ساعات کاری از این افزایش بهره‌مند خواهند شد. در مورد سایر مزایای پیش‌بینی نشده در این دستورالعمل، قوانین و مقررات مندرج در قانون کار و تأمین اجتماعی ملاک عمل خواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.