| کد خبر: 214297 |

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان قزوین

◄ تاکستان در آستانه وضعیت قرمز

قزوین| جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت این ویروس در شهرهای آبیک، آوج و البرز سفید، قزوین و بویین زهرا زرد و شهرستان تاکستان متمایل به قرمز است.

تین نیوز

قزوین| جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت این ویروس در شهرهای آبیک، آوج و البرز سفید، قزوین و بویین زهرا زرد و شهرستان تاکستان متمایل به قرمز است

به گزارش خبرنگار تین نیوز، معاون سیاسی استاندار و سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری کرونا قزوین گفت: وضعیت بیماری کرونا در استان پایدار نبوده و شهروندان باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساس باشند.

منوچهر حبیبی اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت این ویروس در شهرهای آبیک، آوج و البرز سفید، قزوین و بویین زهرا زرد و شهرستان تاکستان نیز نارنجی متمایل به قرمز است.

وی ادامه داد: شرایط بیماری کرونا در سطح استان به هیچ عنوان قابل اطمینان نبوده و هر لحظه ممکن است با تغییر وضعیت شیوع این بیماری روبرو شویم.

این مسوول با بیان اینکه مراکزی که به نحوی با مسایل درآمدی و معیشتی مردم از جمله بازار و وسایل حمل و نقل عمومی در ارتباط هستند را در معرض خطر شیوع ویروس کرونا دانست و یادآور شد: استفاده از ماسک به عنوان ارزان‌ترین و مطمئن‌ترین راهکار پیشگیری به مردم توصیه می‌شود و در عین حال نیز از شهروندان درخواست داریم تا از تردد در فضاهای دربسته و تجمعات بیش از سه نفر خودداری کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اضافه کرد: از مردم می‌خواهیم تا کرونا را به عنوان یک بیماری مهلک و خطرناک جدی بگیرند و از ترددهای بی مورد در برخی مراکز از جمله بازار خودداری و فروشندگان نیز نسبت به رعایت مسایل بهداشتی اهتمام ویژه داشته باشند.

حبیبی اظهار داشت: در حوزه حمل و نقل و از رانندگان تاکسی خواسته شده تا بیش از سه مسافر سوار نکنند و اتوبوس‌های درون شهری تنها از ظرفیت ۵۰ درصدی خود نسبت به جا به‌ جایی مسافران اقدام کنند.

وی به تلاش کادر درمانی در بیمارستان‌های مورد پذیرش بیماران کرونایی در سطح استان اشاره و افزود: بسیاری از پزشکان، پرستاران و اعضای کادر اداری مراکز درمانی استان ۱۵۰ روز است که کمترین فرصت استراحت و حتی دید و بازدید از نزدیکان خود را داشته‌اند و به همین خاطر با ندانم‌ کاری‌های خود نباید آنها را خسته کنیم.

به گفته سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری کرونا استان قزوین، اگر شرایط به سمتی پیش برود که سلامت مردم به خطر بیافتد، تصمیم‌های جدی‌تر و برخی محدودیت‌هایی را اجرایی خواهیم کرد.

حبیبی به وضعیت نارنجی بیماری کرونا در تاکستان اشاره و تصریح کرد: با توجه به فصل کشت و برداشت محصولات کشاورزی در این شهرستان، شهروندان این شهر باید بیش از سایر نقاط به رعایت مسایل بهداشتی جهت مقابله با این ویروس اقدام کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۰ نفر تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.