| کد خبر: 214281 |

افزایش ۲۰ درصدی سهمیه سوخت ناوگان برون شهری

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: کلیه ناوگان حمل کالای بار و مسافر طبق مصوبه جدید از ابتدای تیر ماه، ۲۰ تا ۵۰ درصد سهمیه سوختشان افزایش یافته است.

تین نیوز

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: کلیه ناوگان حمل کالای بار و مسافر طبق مصوبه جدید از ابتدای تیر ماه، ۲۰ تا ۵۰ درصد سهمیه سوختشان افزایش یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهران قربانی، معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در گفت و گویی تلویزیونی با تاکید بر اینکه باید تمامی رانندگان بخش بار صورت وضعیت و بارنامه برای دریافت سهمیه سوخت را به همراه داشته باشند، گفت: میزان سهمیه سوخت پایه برای ناوگان باری زیر ۱۰ تن ۵ درصد بالای ۱۰ تن کاهش یافته است.

قربانی بیان کرد: تمامی رانندگان جدا از افزایش پیمانه و امکان برداشت سوخت از جایگاه ها حتما اطمینان خاطر داشته باشند و نگرانی از بابت کمبود سوخت نداشته باشند.

وی ادامه داد: اگر تمامی رانندگان دارای بارنامه و صورت وضعیت باشند سهمیه سوخت هرماه آنها مبتی بر عملکردشان واریز می شود و با اطمینان خاطر فعالیت کنند.

معاون حمل ونقل سازمان راهداری توضیح داد: رانندگان بدون بارنامه اگر قانون رعایت نکنند دریافت سوخت براساس پیمایش برای آنها بسیار سخت خواهد بود.

قربانی اظهار کرد: تمام رانندگان این موضوع را رعایت می کنند و تنها تعدادی از رانندگان که بنا به دلایل خود این موضوع را رعایت نکنند و صورت وضعیت و یا بارنامه دریافت نکنند برای دریافت سوخت به مشکل بر می خورند.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای رانندگان حمل و نقل برون شهری برداشت سوخت از جایگاه‌های عرضه سوخت از قواعد ویژه‌ای پیروی می‌کند، تصریح کرد: در طول دهه گذشته جدولی که با شرکت پخش و فرآورده‌های نفتی تهیه شده، منبع کار بوده است.

وی اظهار کرد: برای انواع وسایل نقلیه بر اساس ظرفیت حمل آن‌ها بوده است و اگر مربوط به بخش مسافری بوده بر اساس تعداد مسافر، سوخت و مقادیر سوخت به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری با بیان اینکه این قواعد در دهه گذشته بوده و به منظور کنترل مصرف و تامین سوخت کافی در جایگاه‌های سوخت در نظر گرفته شده است گفت: یک کامیون ۴۰ تا ۳۰ تن در هر بار سوخت گیری ۳۵۰ لیتر امکان سوخت گیری داشت، اما از اول تیر ماه به دلیل درخواست نمایندگان رانندگان کامیون و همچنین تحقیق شرکت پخش و پالایش تخصیص سوخت برای این بخش افزایش یافت.

وی ادامه داد: به دلیل کاهش معطلی رانندگان در جایگاه سوخت و افزایش ظرفیت حمل ونقل و میزان بهره وری شرکت پخش و پالایش با افزایش ۲۰ درصدی سوخت در هر مرحله سوخت گیری برای کامیون‌های برون شهری و اتوبوس‌ها بر اساس ظرفیت جا به جایی کالا و مسافر موافقت کرد.

معاون حمل ونقل سازمان راهداری بیان کرد: حدود ۲۰ درصد متوسط افزایش سوخت برای این ناوگان در نظر گرفته شده و برای کامیون با هر ظرفیت جدولی تهیه شده و براساس جدول قواعد طرح تخصیص سوخت انجام می‌شود که البته برای قالب گروه‌های حمل و نقل برون شهری افزایش ظرفیت سوخت ۲۰ درصد است، اما طبق بررسی‌های که صورت گرفت کامیون‌های برون شهری حمل کالا ۶ تا ۱۰ تن افرایش ظرفیت سوخت گیری تا ۵۰ درصد در نظر گرفته شده است.

قربانی بیان کرد: در سایر گروه‌ها از ۳.۵ تن تا ۶ تن که در هر بار سوخت گیری ۲۰ درصد افزایش یافته به طوری که از ۹۰ لیتر در هر بار سوخت گیری به ۱۱۰ لیتر در گروه‌های ۱۰ تا ۲۰ تن از ۲۰۰ لیتر سوخت گیری به ۲۴۰ لیتر در هر بار و در گرو‌های ۲۰ تا ۳۰ تن از ۲۵۰ لیتر به ۳۰۰ لیتر افزایش یافته است.

قربانی اضافه کرد: در تمامی گروه‌های حمل کالای برون شهری شاهد افزایش ۲۰ درصدی سهمیه سوخت در هر بار هستیم و تنها گروه ها‌ی ۶ تا ۱۰ تن بار میزان سهمیه سوخت آن‌ها به ۵۰ درصد افزایش یافته است.

معاون حمل ونقل سازمان راهداری توضیح داد: پیمانه سوخت گیری قاعدتا در حمل کالای اساسی و به ویژه برای رانندگانی که از نقاط دور دست اقدام به بارگیری می‌کنند و مدت زمان زیادی از مبدا خود دور بوده اند در نظر گرفته شده و این اقدام باعث می‌شود که مشکلات رانندگان نسبت به قبل کاهش یابد.

او ادامه داد: در بخش مسافری این سهمیه سوخت برای ناوگان اتوبوسرانی است که بالای ۴۰ سرنشین دارند و طبق رایزنی‌های صورت گرفته سهمیه سوخت آن‌ها تغییر کرده و از ۴۰۰ لیتر در هر ماه به ۴۸۰ لیتر رسیده است.

معاون حمل ونقل سازمان راهداری تصریح کرد: این اقدام در جهت حمایت از رانندگان کامیون برون شهری که طبق قانون باید بارنامه دریافت کنند و برای حمل مسافر هم باید رانندگان صورت وضعیت داشته باشند صادر شده است.

او اضافه کرد: تمام برنامه ریزی‌های کار توسط وزرات راه و شهرسازی به نحوی انجام شده که رانندگان طبق قانون مدار در حمل کالا بارنامه و در حمل مسافر وضعیت داشته باشند و متناسب با پیمایش و عملکرد خود سهمیه سوخت عملکردی خود دریافت کنند.

او تصریح کرد: در جهت حمایت از رانندگان قانون مدار میزان سهمیه سوخت پایه براساس مصوبات برای ناوگان باری زیر ۱۰ تن در تیر ماه ۵ درصد کاهش یافته است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • منصور 4 0

    کسی پشت میز نشسته نمی داند یک راننده در طول سال چه ماهی چه مقدار گازوئیل لازم دارد ماشین تک هر ماه بر اساس باری که دارد سوخت مصرفی اش فرق دارد..

  • شعبانی 3 0

    آخه اون ماشینی که میره خط بندر با اون ماشینی که میره خط استان خراسان یا جای دیگه مگه مقدار سوختش فرق داره جاده جادس مگه قرار نیست برمبنای پیمایش سوخت داده بشه پس چرا اینطور نیست به خدا قسم به یه عده ای انقد گازوئیل میدن که میرن میفروشن واین شده کاسبیشون ولی به همسر من انقد ی نمیدن که بره کار کنه وهمش باید کاسه گداییش برای سوخت دستش باشه تورو به خدا یه فکری بکنید تورو به خدا درست مدیریت کنید آخه یه ماشین ۸۱۱ باید چندین برابر ماشین تک سهمیه داشته باشه

  • داود 2 1

    سلام من راننده خاورم سوخت کم میارم وهر ماه اذیت میشم بار نامه گرفیم نشد یه راه حلی به ما نشون بدید

  • حسین 3 0

    الان کارت من 900 تا شارژ شده 4تا بار درمسافت 500کیلومتررفت و500 برگشت میتونم ببرم برگشت هم که بار گیرم نمیاد خالی میام پس واس کل مسافتم 2000تابارنامه میخوره
    که طبق گفته مسولین مربوطه هر 100کیلومتر 20تا شارژ میشه یعنی پونزدهم 400 تا شارژ میشه واسم؟؟؟؟؟
    بعد برگشت رو که خالی میام اون ماشین لعنتی با ... راه میاد خوب لااقل رفت وبرگشت مسافت رو حساب کنید

  • داراب بدرخانی 3 2

    سلام من راننده کامیون مرغی هستم تا ۵روز از ماه من گازوئیل دارم
    بقیش از جایگاه های که کارت اذاد دارند که کارت مختص جایگاه است اگه شتیل خوب بدهی به مئسول پمپ لیتری ۴۵۰۰ به ما می دهند یعنی این جایگاه خودش داره گرون فروشی میکنه


  • اسفندیارقمری 3 1

    من یک نیسان دیزلی دارم سوخت من در نصف برج تمام می‌شود هر کجا میروم هیچ کس جواب نمی‌دهد یک راحل میخواهم

  • مجتبی 3 0

    خدا وکیلی این چه مسخره بازیه راه انداختین با این سهمیه گازوییل دادنتون ..بقران کلافمون کردین بابا یه فکری کنین ب حال ما راننده کامیونا بقران همه مارو ب گدایی انداختین ..خیر نبینین ایشاا..بیچارمون کردین ..با یه دستگاه تریلی مارو ب گدایی انداختین .همه مشکل هم نداشتنه گازوییله ک بریم سر کار لااقل یه لقمه نون سر سفره بچه هامون بیاریم ..ینی تازنده باشم نفرین میکنم باعث و بانیشو خدالعنت تون کنه ..ب گدایی بیفتین ک درد راننده ک شب تا صب بیخابی میکشه زحمت میکشه برا نون حالااما باید نون تو خون بزنیم بخوریم ..جایگاه و باربری هم ک شدن دزد ک هیچ وخت دست شون از جیب ما در نمیاد ..برای صد لیتر گازوییل بریم گردن کج کنیم منت هر ادم اشغالی رو تو جایگاها بکشیم ک چند برابر پول میدیم باز با منت گازوئیل بدن ک مقصر شما بالا دستا هستین ک همچین برنامه هایی رو سر ما پیاده کردین ......خب همون گازوییل ازاد و بریزین تو کارت خودمون چرا نمیریزن تو کارت خودمون ک منت این پمپ چیا رو نکشیم .

  • احسان پناهی 1 0

    سلام آخه چرا مردمو اذیت میکنید من مینی بوس دارم ۷۰۰لیتر شارژ میکنید به قرآن موندم والا ماهی کم کم۲۰۰۰۰کیلومتر پیمایش‌ دارم با صورت حساب آخه از کجا بیارم آزادم که نیست میریم شرکت نفت میگه سیستمیه آخه ما چی کنیم ...

  • ابراهیم 0 0

    هیچ کس جوابگو نیست

  • رضا نادری 0 0

    حاکموالحکما که دست‌اندرکاران من هم تو اون برج بارنامه داشتم هم توهین برج پس چراگازوئیل برا من نیومده

  • علی 1 0

    یکی نیست به اینها بگه چرا سوخت همه رو کم کردین، ماشینی که ۶۰۰۰کیلومتر بارنامه میزنه باید۱۷۰۰لیتر سهمیش باشه،هر ماه دارن ۵۰۰لیتر از سهمیم کم میکنن،از ۵۰۰۰لیتر رسیده با۱۷۰۰،برا تریلی تانکری که ماهی ۱۲۰۰۰هزار کیلومتر پیمایش داره،b>

  • صادق مشرفی 0 0

    سلام پشت میز نشستن فرمان دادن آسانه دروسط کارزار میفهمی راننده چقدربدبخته یه نیسان برای 20لیتر گازوئیل ساعتها در جایگاه التماس رانندگان رامیکنه حداقل سوخت راآزاد بدهید خیال همه راحت کنید

  • مهدی طالعی مزینانی 0 0

    چراگازوییل اضطراری به نرخ ازاددر کارتهای گازوئیل با سهمیه ی مشخص ماهانه (مثل بنزین)اختصاص نمیابدتاهم برای سازمان سوخت قابل کنترل باشد وهم راننده معطل مشکلات جایگاههای سوخت وصف های تحمیلی جایگاهها نباشد.واقعا رفع این مشکل برای ستاد سوخت ودولت اینقدر معضل است.تاکی رانندگان بخش باری باید مستمسک پمپ چی جایگاهها باشند .

  • ناشناس 0 0

    قانونون کجا بود .ماشین چنی که صدی ۳۲ لیتر مصرف میکنه .براش صدی ۲۵ میریزن .ماشین ده تن اندازه ماشین ۱۹ تن سهمیه داره .ماشینای قیدیمی رو بیشتر از این ماشینای چینی که پر مصرف هستن میریزن .هیچ مدیریتی پشت این برانامه هاشون نیست.من هر برج داره گازوئیلم کم میشه ..مشهد به تهران اگه ۵ سرویس برم .برج دیگه به زحمت ۴/۵ سرویس میشه برم .همیطوری داره کم .راننده ها این همه مشکل داشتن نداشتن سوخت هم اضافه شد ..همش بخاطر بیسوادی هستش

  • ناشناس 0 0

    بلایی سر راننده بیچاره اودین که کامل ارامش رو ازش گرفتین .یک شب خواب راحت ندارن.خدا لعنت کنه باعث بانیشو...

  • هادی 0 0

    هرکی هر جا کاره ای هست .فشار اورده رو راننده بیچاره .مشکل جای دیگه اس راننده باید تابانشو بده...

  • هادی 0 0

    هرکی هر جا کاره ای هست .فشار اورده رو راننده بیچاره .مشکل جای دیگه اس راننده باید تابانشو بده.ماشین چینی صدی ۳۲ مصرف میکنه صدی ۲۵ گازوئیل شارژ میشه.اینو باید به کی بگی که متوجه این مسائل باشه لااقل کمی فنی باشه.

  • محمدی 0 0

    باسلام ی روز کارهست گازوئیل نیست ی روز روغن تقلبی ی روز لاستیک نباشه این کار پردردسر

  • ناشناس 0 0

    ازمن که بارنامه میخوره ۲۰۰۰کیلومتر میره ولی باید برای برگشت پول کرایه رو گازوییل بخرم