| کد خبر: 214235 |

◄ فیلم طنز| کارمزد شرکت‌های حمل و نقل

به تازگی نقدهایی از سوی رانندگان در مورد نحوه دریافت کارمزد شرکت‌های حمل و نقل از رانندگان در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده است.

تین نیوز

به تازگی نقدهایی از سوی رانندگان در مورد نحوه دریافت کارمزد شرکت‌های حمل و نقل از رانندگان در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده است.

به گزارش تین نیوز، به اعتقاد منتقدان، «از آنجایی که اکثر شرکت‌ها از دادن کمترین خدمات به رانندگان (حتی در حد یک سرویس بهداشتی ) عاجز هستند و در برابر کرایه علیرغم وظیفه ذاتی خود هیچ‌گونه مسئولیتی نمی‌پذیرند دریافت کارمزد ۸تا ۱۱ درصدی از اصل کرایه یک ظلم مشهود است».

در خواست رانندگان: حقوق شرکت‌های حمل و نقل از تعرفه‌ها جدا شود

رانندگان منتقد همچنین دریافت کارمزد به صورت درصدی از کرایه رانندگان توسط شرکت‌های حمل و نقل را غیرمنصفانه می‌دانند زیرا معتقدند «روش درصدی، سودی باد آورده‌ای نصیب شرکت‌هایی می‌کند که افزایش طول مسیر هیچ تفاوتی در هزینه‌های تمام شده آنها ندارد (همان برگه بارنامه، پیرینتر و کاربری که بار با مسافت ۵۰ کیلومتری را صادر می‌کند مسافت ۲۰۰۰ کیلومتری را نیز صادر می‌کند)، در حالیکه افزایش نرخ کرایه رانندگان در مسافت‌های بیشتر صرفاً بخاطر پیمایش بیشتر و متعاقباً استهلاک بیشتر است».

به گزارش تین نیوز، در همین راستا اخیراً فیلمی طنز از سوی رانندگان در شبکه‌های اجتماعی منتشر و در توضیح آن عنوان شده است: «خدماتی که شرکت‌های حمل و نقل به رانندگان می‌دهند و در ازای آن از ۸ تا ۱۱ درصد از کل کرایه به‌عنوان حق العمل (کارمزد) دریافت می‌کنند.»

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • خدادادبکرانی 0 0

    احسنت 👏👏👏👏👏
    آفرین به این سلیقه, واقعا فیلمی بجا ومطابق با عملکرد شرکتهای حمل ونقل کاغذی انتخاب شده است ...

  • محمدجوادابویی 0 0

    درود.جا دارد ی تشکر جانانه شود از اون راننده ای که سلیقه ای بسیار عالی به خرج دادن بابت این کلیپ زیبا درمورد شرکتهای کاغذی که بجا وماندگار درصنعت حمل ونقل می باشد.درضمن کاملا حقوق این شرکتهای کاغذی باید از سفره وتعرفه رانندگان وکامیونداران جدا شود فقط در مورد اون خدماتی که ارائه میدن حقوق دریافت کنندواین درصد برداشت کارمزد از تعرفه یک ظلم بسیار بزرگ ونابخشودنی است...

  • ناشناس 0 0

    ان شالله روزی تمام کامیون داران بتوانند خودشان بار بگیرند و بارنامه صادر کنند با نرخ دلخواه خودشان.

  • علیرضا 0 0

    با درود
    سایت بسیار پر بار و مفیدی دارید..در درجه اول از دست‌اندرکاران سایت کمال تشکر و قدردانی دارم.

    اما راجع مطلب کمیسیون یا کارمزد صدور بارنامه باید به عرض برسانم که یک شرکت بزرگ حمل و نقل بین المللی به نام ... تحت مدیریت آقای ...، سالهاست که از رانندگان بابت صدور بارنامه علاوه بر ۱۱ درصد کارمزد ۲۰ الی ۲۵ درصد هم اضافه دریافت میکند که جمعا ۳۱ الی ۳۶ درصد کارمزد از هر بارنامه دریافت میکند..جالبه که این کارو در دو مرحله انجام میدهد، از دستگاه پوز داخل شرکت همان مبلغ قانونی را کسر میکند و مابقی را از یک دستگاه پوز که شخصی است دریافت میکند و متاسفانه براحتی و بدون دغدغه به کار خود ادامه می دهند..این درحالیه که در شهر مقدس مشهد و در سایه‌ی رحمت امام رضا زندگی و امرار معاش میکنند ولی دریغ از رحم و مروت و انصاف و روزی حلال...و این بنگاه سرکیسه کن، به هیچکس هم پاسخگو نیستند..لطفا یک کمپینی در جهت حمایت از رانندگان حمل و نقل جاده‌ای تشکیل دهید تا شاید صدای خفقان رانندگان زحمت کش و محترم به گوش ناشنوای مسئولان برسد..بساط چنین شرکتهای حرام‌خوار باید برچیده شود که همیشه از جیب رانندگا ارتزاق میکنند.
    با سپاس

  • شرکت حمل و نقل 0 0

    با سلام
    مطلب شما کاملا بی اساس هست
    یک طرفه با قاضی نرید از این 8 درصد 4 درصد هزینه اداره کل حمل و نقل هست نیم درصد بیمه تکمیلی راننده یک درصد هزینه بیمه بار
    و از سود خالص اگر 8 درصد باشد 9 درصد مالیات و 3درصد ارزش افزوده باز کسر میگردد.. به اسم ما تمام میشود در صورتی که اخر هر 3 ماه که اظهار نامه مالیاتی میدیم یک چیزی هم کم می آوریم .. خدمتتون میگم که درصد قانونی14/5درصد هست که شرکتها از سر اجبار تن به این 8 درصد میدن که تهش هیچی نداره باز این راننده ها فکر میکنن که ما سود باد آورده میکنیم ...اداره مالیات هم از اصل قرارداد مالیات میگیرد هم از کرایه درج شده در بارنامه و هم از کمیسیون دریافتی ... قانون مالیاتی کشور ایراد دارد.