| کد خبر: 214149 |

نقش مهم پایانه‌های مرزی آذربایجان‌شرقی در توسعه ترانزیت کشور

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز در تبادل کالا و مسافر و توسعه ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی در حوزه کشورهای شمال‌غرب کشور نقش مهمی ایفا می‌کنند.

تین نیوز

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز در تبادل کالا و مسافر و توسعه ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی در حوزه کشورهای شمال‌غرب کشور نقش مهمی ایفا می‌کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی،  روز سه شنبه در بازدید از پایانه های مرزی جلفا و نوردوز افزود: این پایانه ها علاوه بر تسهیل روند تردد مسافر و حمل و نقل کالا نقش اساسی در رونق اقتصادی استان آذربایجان شرقی بر عهده دارند.

وی اظهار داشت: شیوع کرونا در کشور و کشورهای همسایه و اعمال ممنوعیت و محدودیت در رفت و آمدهای مرزی موجب کاهش تردد مسافران و حمل و نقل کالا از پایانه های کشور شد و پایانه های مرزی جلفا و نوردوز نیز از این آسیب در امان نماند.

حجت الاسلام میرتاج الدینی، ادامه داد: با رفع ممنوعیت و محدودیت تردد و حمل و نقل کالا، این پایانه ها در کنار انجام فعالیت های روزمره خود باید بدنبال توسعه حمل و نقل بین المللی باشند.

در این بازدید، مدیران پایانه های مرزی جلفا و نوردوز نیز گزارشی از اقدامات انجام شده طی سال گذشته و ۳ ماه نخست امسال، تلاش برای فعال نگهداشتن این پایانه های مرزی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در دوران شیوع ویروس کرونا ارایه کردند.

به گزارش ایرنا، از پایانه مرزی جلفا به عنوان مرز مشترک ایران و جمهوری خودمختار نخجوان و نوردوز به عنوان مرز مشترک ایران و ارمنستان در سال ۱۳۹۸ یک میلیون و ۳۲۸ هزار مسافر و ۱۳۷ هزار و ۸۰۰ کامیون تردد کرده اند.

بنا بر همین گزارش در ۳ ماه اول سالجاری نیز ۲۷ هزار دستگاه وسائط نقلیه سنگین باری از این ۲ پایانه مرزی تردد کرده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.