| کد خبر: 214134 |

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین

◄ طرح اقدام ملی درمهرگان اجرا خواهد شد

قزوین| مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در سایت مهرگان طرح اقدام ملی در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار اجرا خواهد شد و این طرح با در نظر گرفتن موضوعات فرهنگی و اجتماعی، برای ایجاد تعلق و افزایش کیفیت سکونت شهری در مهرگان، با ساخت واحدهای مسکونی دو ۴ واحدی با متراژ ۸۲ متر با ایجاد تنوع در پلان و نماها، ساخته می‌شود.

تین نیوز

قزوین| مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در سایت مهرگان طرح اقدام ملی در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار اجرا خواهد شد و این طرح با در نظر گرفتن موضوعات فرهنگی و اجتماعی، برای ایجاد تعلق و افزایش کیفیت سکونت شهری در مهرگان، با ساخت واحدهای مسکونی دو ۴ واحدی با متراژ ۸۲ متر با ایجاد تنوع در پلان و نماها، ساخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز- ابراهیم مبارک قدم در مراسم آغاز طرح اقدام ملی مسکن که با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار و نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار داشت: با ابلاغ سیاست‌های مسکن برای افراد کم درآمد از سال قبل طرح اقدام ملی در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: با تأمین زمین در ۱۱ شهر برای حدود ۹۷۸۱ واحد مسکونی ثبت نام شده اقدام کرده ایم که برای ۵۷۸۷ واحد مسکونی برنامه ریزی صورت گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: در ناحیه شهری مهرگان در اجرای فاز اول طرح اقدام ملی مسکن ساخت ۱۲۰۰ واحد مسکونی با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام عملیاتی خواهد شد که در این راستا ۳۰ هکتار زمین پیش بینی شده است.

وی گفت: تفاهم نامه یک هزار و ۱۴ واحد منعقد شده و با همکاری وزارت دفاع و تغییر کاربری اراضی برای ساخت ۴۳۰ واحد توسط سپاه هم اقدام شده است.

مبارک قدم اضافه کرد: همچنین ظرفیت ساخت ۶۱۹ واحد در بافت فرسوده شناسایی شده و با تشکیل پرونده حدود ۲۸ هکتار از اراضی ملی به بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام این کار عملیاتی خواهد شد.

وی بیان کرد: بیش از ۶۸۰۰ نفر در استان برای طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند که در مرحله اول تعداد ۶۵۳۲ نفر پالایش شدند و شرایط لازم را دارند.

مبارک قدم اضافه کرد :سهم استان قزوین در اقدام ملی مسکن ۱۰ هزار واحد تعیین شده که زمین مناسب برای ساخت در ۱۱ شهر واگذار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: تأمین ۱۰۰ درصدی پارکینگ ساکنین، بهره گیری از فناوری نوین ساخت با لحاظ کردن نشانه‌های بومی در سیما و منظر شهری، طراحی واحدهای دسترسی پذیر برای افراد کم توان حرکتی، تأمین سرانه‌های شهری و معابر و خدمات برای جمعیت پیش بینی شده، ایجاد کاربری مذهبی، فرهنگی در ورودی سایت، به عنوان نشانه شهری، ایجاد کاربری تجاری متمرکز و خطی و پیش بینی فضای باز شهری در اجرای طرح اقدام ملی مسکن لحاظ شده است.

وی بیان کرد: آماده سازی برای طرح اقدام ملی مسکن از خرداد ماه آغاز شده و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام نسبت به واگذاری پروژه به پیمانکاران اقدام شده است.

مبارک قدم اظهار داشت: ناحیه شهری مهرگان برای ۲۷ هزار مسکن مهر طراحی شده و ۲۵۰ هکتار برای اجرای طرح اقدام ملی پیش بینی شده و جمعیت این ناحیه شهری به ۱۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

وی ایجاد راه دسترسی ناحیه شهری مهرگان به قزوین را از ضروریات این منطقه دانست و گفت: در صورت تأمین اعتبار مناسب می‌توانیم مسیر دسترسی جدیدی برای تردد ساکنان ناحیه شهری مهرگان به قزوین احداث کنیم

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.