| کد خبر: 214045 |

◄ توسعه فرودگاه امام با استفاده از ظرفیت منطقه آزاد تجاری

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی عنوان کرد: ما می توانیم از ظرفیت منطقه آزاد تجاری و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برای رسیدن به ظرفیت جابه‌جایی 90 میلیون مسافر در فاز چهارم، استفاده کنیم.

تین نیوز

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی عنوان کرد: ما می توانیم از ظرفیت منطقه آزاد تجاری و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برای رسیدن به ظرفیت جابه‌جایی 90 میلیون مسافر در فاز چهارم، استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، محمد مهدی کربلایی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد با وزارت راه و شهرسازی و آغاز به کار منطقه آزاد تجاری و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی به مزایای منطقه آزاد فرودگاهی امام اشاره کرد و افزود:  مجاورت در پایتخت سیاسی-اقتصادی کشور، مجاورت در  2  بزرگراه بزرگ کشور و خط ریلی و مرز 5 استان مهم کشور و وجود 2 هتل بین المللی که می تواند به لحاظ پشتیبانی بسیار موثر باشد از جمله مزیت های منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی به شمار می رود.

او در ادامه فرودگاه بین المللی امام را پشتوانه با ارزش منطقه آزاد امام خمینی برشمرد و گفت: ما می توانیم از ظرفیت منطقه آزاد امام خمینی به جهت اینکه قرار است فرودگاه  امام، به ظرفیت  جابه جایی به بیش از 90 میلیون مسافر در فاز چهارم برسد، استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه مطالعات طرح تفصیلی منطقه آزاد و فاز پیشران توسط مشاوران بین المللی انجام شده است، تصریح کرد: ساخت فاز پیشران منطقه آزاد به مساحت 240 هکتار، استقرار کمرگ با کد 10110 در منطقه آزاد، تعیین محدوده گمرکی و فنس‌کشی محدوده، ثبت بیش از 20 شرکت در منطقه آزاد، صادرات و واردات به میزان 16 میلیارد دلار در 5 ماه اخیر، مذاکره با سرمایه گذاران مختلف لجستیکی و صنعتی، واگذاری بیش از 40 هکتار از اراضی پهنه های منطقه به متقاضیان سرمایه گذاری و ... از جمله اقدامات انجام گرفته است.

کربلایی با بیان اینکه ما با امضا این تفاهمنامه رسما به جمع مناطق آزاد ایران پیوسته ایم، گفت: علاقه مند هستیم از ما برنامه خواسته شود و برنامه های خود را به زودی به شورای عالی مناطق ازاد ارائه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا حدود 92 درصد کاهش پروازهای بین‌المللی داشتیم، اظهار داشت: با مذاکراتی که با خطوط هوایی بین‌المللی مختلف انجام شده است، امیدواریم حداکثر تا یک ماه آینده شرایط پروازهای خارجی بهتر شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.