| کد خبر: 214042 |

تبدیل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به قطب اول حمل‌و‌نقل بار

ظهر امروز تفاهم نامه‌ای بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و وزارت راه و شهرسازی منعقد شد و بر اساس آن مقرر شد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نسبت به تشکیل منطقه آزاد تجاری و و ویژه اقتصادی شهرفرودگاهی امام خمینی(ره) اقدام کند.

تین نیوز

ظهر امروز تفاهم نامه‌ای بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و وزارت راه و شهرسازی منعقد شد و بر اساس آن مقرر شد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نسبت به تشکیل منطقه آزاد تجاری و و ویژه اقتصادی شهرفرودگاهی امام خمینی(ره) اقدام کند.

به گزارش  تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی این اقدام به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود منطقه آزاد شهرفرودگاهی و برخورداری از تمام اختیارات قانونی مناطق آزاد در راستای اعطای مزایا و مشوق‌های اقتصادی به سرمایه گذاران و فعالان تجاری و اقتصادی انجام می شود.

در نتیجه برابر قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی تسهیلات امور گمرکی و سایر امور مربوط به صادرات و واردت کالاهای تجاری در محدوده‌های قانونی منطقه آزاد و به ویژه اقتصادی فراهم خواهد شد.

این مهم گامی در جهت تبدیل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به قطب اول حمل و نقل بار و قطب دوم حمل و نقل مسافری منطقه خواهد بود.

منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی به مساحت ۱۵۰۰ هکتار به موجب ماده ۱۶۶ برنامه پنجم توسعه و در راستای اهداف کلان اقتصاد کشور و تبدیل شدن شهر فرودگاهی به قطب اول بار و قطب دوم مسافری منطقه و با تاکید بر بنیان گذاری و توسعه فعالیت‌های اقتصادی، تولیدی،صنعتی و افزایش جذابیت‌های سرمایه گذاری به عنوان یک پروژه بزرگ ملی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

جذب و حمایت از سرمایه گذاری خارجی و داخلی، توسعه تجارت، انتقال فناوری روز جهانی، ایجاد اشتغال مولد و توسعه پایدار شهر فرودگاهی از اهداف منطقه ازاد تجاری شهر فرودگاهی است.

فاز پیشران منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی با مساحت ۲۴۰ هکتار که با نام پارک کسب و کار شرقی نیز شناخته می شود، در محدوده جنوب شرقی شهر فرودگاهی واقع شده است. این محدوده با توجه به توپوگرافی مناسب، نزدیکی به زیرساخت های موجود و دسترسی به دفاتر موجود شهر فرودگاهی، جهت شروع توسعه منطقه آزاد انتخاب شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.