| کد خبر: 214025 |

جا به جایی بیش از ۹ میلیون تن کالا در بندر امام خمینی (ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان ضمن تشریح آخرین وضعیت تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری امام خمینی(ره) طی سه ماهه نخست سال جاری، گفت: با اجرای پروتکل‌های بهداشتی ضریب نفوذ شیوع ویروس کرونا به حداقل رسیده است.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان ضمن تشریح آخرین وضعیت تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری امام خمینی(ره) طی سه ماهه نخست سال جاری، گفت: با اجرای پروتکل‌های بهداشتی ضریب نفوذ شیوع ویروس کرونا به حداقل رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عادل دریس با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سال جاری بیش از ٩ میلیون و ٣٠٠ هزار تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در مجتمع بندری امام خمینی (ره) تخلیه و بارگیری شده است، اظهار داشت: از این میزان بیش از ٧ میلیون تن به کالاهای غیرنفتی و بیش از دو میلیون تن نیز به کالاهای نفتی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۴ میلیون تن کالای اساسی از انبارهای مجتمع بندری امام خمینی (ره) به مبادی مصرف درون کشور بارگیری و ارسال شده است که رشدی٢۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان به افزایش سرعت بارگیری و خروج کالاهای اساسی در این بازه زمانی اشاره کرد و گفت: این مسئله موجب شده گنجایش اماکن و انبارهای مجتمع بندری برای پذیرش محمولات کشتی‌های ورودی بیش از پیش ارتقا پیدا کند و زنجیره جابجایی کالا تسهیل شود.

دریس با تأکید بر اینکه اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اتخاذ تمهیدات لازم در زمینه اجرای پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در کنار گندزدایی اماکن عمومی و الزام تمام نیروهای عملیاتی به استفاده وسایل حفاظت فردی بهداشتی موفق شده، تصریح کرد: در عین حال همزمان با ارائه خدمات بندری و دریایی به مشتریان، ضریب نفوذ شیوع ویروس کرونا به حداقل رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دریس با اشاره به برخورداری بندر امام خمینی(ره) از ۱۴۰ کیلومتر راه‌آهن داخلی، این بندر را از مهم ترین بنادر ریل پایه کشور و پیشگام در حمل و نقل ریلی  دانست و اعلام کرد: در دوازده ماهه سال گذشته افزون بر ۳ میلیون تن کالا از طریق بارگیری حدود ۵۳ هزار واگن  به نقاط مختلف شبکه گسترده ریلی کشور ارسال شد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.