| کد خبر: 214004 |

بوئینگ ۷۳۷ مکس در یک قدمی کسب مجوز پرواز!

تست پرواز هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس از فردا دوشنبه ۲۹ ژوئن ۲۰۲۰ آغاز می‌شود تا در صورت موفقیت مراحل صدور مجوز پرواز آن تکمیل شود.

تین نیوز

تست پرواز هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس از فردا دوشنبه ۲۹ ژوئن ۲۰۲۰ آغاز می‌شود تا در صورت موفقیت مراحل صدور مجوز پرواز آن تکمیل شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس خبر کوتاهی که در رویترز آمده و به نقل از منابع آگاه، جمعی از خلبانان و خدمه پروازی سازمان هوانوردی فدرال آمریکا و شرکت هواپیماسازی بوئینگ از فردا دوشنبه ۲۹ ژوئن ۲۰۱۰ به صورت آزمایشی در پروژه ای حداقل سه روزه هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس را پس از گذشت بیش از یک سال به پرواز در خواهند آورد.

پیشتر نیز استفان دیکسون، مدیر سازمان هوانوردی فدرال ایالات متحده آمریکا برآوردی اعلام کرده بود که مجوز پرواز برای این نوع خاص از هواپیما بعد از تکمیل تست های پروازی در هفته‌های آتی صادر خواهد شد و این جت از حالت زمین گیر بودن در خواهد آمد و باری دیگر می تواند به پرواز در آسمان کشورهای مختلف بپردازد.

بعد از آن که دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس به فاصله کمتر از ۶ ماه در سال گذشته سقوط کردند و بالغ بر ۳۰۰ نفر از مسافران و خدمه پروازی آن جان باختند، تمامی ایرلاین های فعال در سراسر جهان پرواز این مدل از هواپیما را در خطوط پروازی خود ممنوع و متوقف اعلام کردند تا نتایج سازمان هوانوردی فدرال آمریکا با همکاری سایر موسسات و نهادهای مربوطه در خصوص نقص نرم‌افزاری و سایر مشکلات مربوط به ایمنی آن معلوم و مشخص شود.

هم اکنون بیش از یک سال است که این نوع از هواپیما در سراسر جهان زمین‌گیر شده و مجوز پرواز برای آن صادر نشده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.