◄ در خواست رانندگان: حقوق شرکتهای حمل و نقل از تعرفهها جدا شود
یک راننده و کامیوندار معتقد است اینک که موضوع تن بر کیلومتر در حال اجرایی شدن در سراسر کشور است، جدا کردن حقوق شرکتهای حمل و نقل از تعرفهها بیش از پیش دارای اهمیت است.
یک راننده و کامیوندار معتقد است اینک که موضوع تن بر کیلومتر در حال اجرایی شدن در سراسر کشور است، جدا کردن حقوق شرکتهای حمل و نقل از تعرفهها بیش از پیش دارای اهمیت است.
به گزارش تین نیوز، نوید خیرمند این مطلب را در شبکههای اجتماعی بیان کرد و افزود: از آنجایی که تن-کیلومتر دارای پارامترهای اثرگذار بر هزینه حمل است و حقوق شرکتها به دلیل تفاوت در نرخ کارمزدهای دریافتی قابلیت محاسبه بهعنوان یک پارامتر را ندارد، یقینا نمیتوان آن را در کشف عدد شاخص تن-کیلومتر دخیل نمود.
این فعال بخش حمل و نقل جادهای عنوان کرد: از طرفی شرکتها خود خدمات دهنده به صاحبان کالا هستند بنابراین حق العمل خود را باید یا بر حسب توافق با صاحب کالا و یا طبق یک فرآیند محاسباتی مبتنی بر هزینههای تمام شده دریافت نمایند.
او افزود: در طول سالیان گذشته بر اساس یک روش غیر منطقی و صرفاً یک تصمیم غلط، این حقالعمل بصورت درصدی از تعرفهها کم میشود.
خیرمند با بیان اینکه معتقدم این روش از اساس اشتباه و از منشأ ربا است، گفت: چرا که دریافت این مبلغ بدون زحمت از اصل کرایه در برابر هیچ خدمتی است که میطلبد مسئولان صنفی و دولتی یک بار دیگر با دقت نظر کافی آن را مورد بررسی قرار دهند.
این راننده و کامیوندار عنوان کرد: از آنجایی که اکثر شرکتها از دادن کمترین خدمات به رانندگان (حتی در حد یک سرویس بهداشتی ) عاجز هستند و در برابر کرایه علیرغم وظیفه ذاتی خود هیچگونه مسئولیتی نمیپذیرند دریافت کارمزد ۸تا ۱۱ درصدی از اصل کرایه یک ظلم مشهود است.
به گزارش تین نیوز، وی افزود: همچنین روش درصدی، سودی باد آوردهای نصیب شرکتهایی میکند که افزایش طول مسیر هیچ تفاوتی در هزینههای تمام شده آنها ندارد (همان برگه بارنامه، پیرینتر و کاربری که بار با مسافت ۵۰ کیلومتری را صادر میکند مسافت ۲۰۰۰ کیلومتری را نیز صادر میکند)، در حالیکه افزایش نرخ کرایه رانندگان در مسافتهای بیشتر صرفاً بخاطر پیمایش بیشتر و متعاقباً استهلاک بیشتر است.
این فعال بخش حمل و نقل جادهای کالا تاکید کرد: در خصوص سهم سازمان یا عوارض جابهجایی دریافت حقالسهم برای سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، بهصورت درصدی محفوظ است چرا که هر چه مسافت بیشتر میشود هزینههای تحمیلی به راهها نیز افزایش پیدا میکند.
خیرمند افزود: از این رو میطلبد در این شرایط بد اقتصادی که پایینترین حد ممکن برای عدد شاخص تن-کیلومتر در نظر گرفته شده است، ضمن جداسازی و تعریف حقی معقول و منطقی بهعنوان کارمزد شرکتها، در پایین آوردن هزینههای تمام شده برای مصرف کننده تلاش شود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.