| کد خبر: 214000 |

◄ در خواست رانندگان: حقوق شرکت‌های حمل و نقل از تعرفه‌ها جدا شود

یک راننده و کامیوندار معتقد است اینک که موضوع تن بر کیلومتر در حال اجرایی شدن در سراسر کشور است، جدا کردن حقوق شرکت‌های حمل و نقل از تعرفه‌ها بیش از پیش دارای اهمیت است.

تین نیوز

یک راننده و کامیوندار معتقد است اینک که موضوع تن بر کیلومتر در حال اجرایی شدن در سراسر کشور است، جدا کردن حقوق شرکت‌های حمل و نقل از تعرفه‌ها بیش از پیش دارای اهمیت است.

به گزارش تین نیوز، نوید خیرمند این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد و افزود: از آنجایی که تن-کیلومتر دارای پارامترهای اثرگذار بر هزینه حمل است و حقوق شرکت‌ها به دلیل تفاوت در نرخ کارمزدهای دریافتی قابلیت محاسبه به‌عنوان یک پارامتر را ندارد،  یقینا نمی‌توان آن را در کشف عدد شاخص تن-کیلومتر دخیل نمود.

این فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای عنوان کرد: از طرفی شرکت‌ها خود خدمات دهنده به صاحبان کالا هستند بنابراین حق العمل خود را باید یا بر حسب توافق با صاحب کالا و یا طبق یک فرآیند محاسباتی مبتنی بر هزینه‌های تمام شده دریافت نمایند.

او افزود: در طول سالیان گذشته بر اساس یک روش غیر منطقی و صرفاً یک تصمیم غلط، این حق‌العمل بصورت درصدی از تعرفه‌ها کم می‌شود.

خیرمند با بیان این‌که معتقدم این روش از اساس اشتباه و از منشأ ربا است، گفت: چرا که دریافت این مبلغ بدون زحمت از اصل کرایه در برابر هیچ خدمتی است که می‌طلبد مسئولان صنفی و دولتی یک بار دیگر با دقت نظر کافی آن را مورد بررسی قرار دهند.

این راننده و کامیوندار عنوان کرد: از آنجایی که اکثر شرکت‌ها از دادن کمترین خدمات به رانندگان (حتی در حد یک سرویس بهداشتی ) عاجز هستند و در برابر کرایه علیرغم وظیفه ذاتی خود هیچ‌گونه مسئولیتی نمی‌پذیرند دریافت کارمزد ۸تا ۱۱ درصدی از اصل کرایه یک ظلم مشهود است.

به گزارش تین نیوز، وی افزود: همچنین روش درصدی، سودی باد آورده‌ای نصیب شرکت‌هایی می‌کند که افزایش طول مسیر هیچ تفاوتی در هزینه‌های تمام شده آنها ندارد (همان برگه بارنامه، پیرینتر و کاربری که بار با مسافت ۵۰ کیلومتری را صادر می‌کند مسافت ۲۰۰۰ کیلومتری را نیز صادر می‌کند)، در حالیکه افزایش نرخ کرایه رانندگان در مسافت‌های بیشتر صرفاً بخاطر پیمایش بیشتر و متعاقباً استهلاک بیشتر است.

این فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا تاکید کرد: در خصوص سهم سازمان یا عوارض جابه‌جایی دریافت حق‌السهم برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، به‌صورت درصدی محفوظ است چرا که هر چه مسافت بیشتر می‌شود هزینه‌های تحمیلی به راه‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

خیرمند افزود: از این رو می‌طلبد در این شرایط بد اقتصادی که پایین‌ترین حد ممکن برای عدد شاخص تن-کیلومتر در نظر گرفته شده است، ضمن جداسازی و تعریف حقی معقول و منطقی به‌عنوان کارمزد شرکت‌ها، در پایین آوردن هزینه‌های تمام شده برای مصرف کننده تلاش شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.