| کد خبر: 213998 |

نتایج ارزیابی خدمات فروش خودروسازان:

◄ بیش از 50 درصد شرکت های عرضه کننده خودرو نمره قبولی نگرفتند

بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته توسط شرکت‌ بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، در رابطه با خدمات فروش خودروسازان، از تعداد ۱۹ شرکت عرضه کننده خودروی سواری و سنگین در سال ۱۳۹۸، ۱۰ شرکت موفق به کسب نمره قبولی نشدند.

تین نیوز

بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته توسط شرکت‌ بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، در رابطه با خدمات فروش خودروسازان، از تعداد ۱۹ شرکت عرضه کننده خودروی سواری و سنگین در سال ۱۳۹۸، ۱۰ شرکت موفق به کسب نمره قبولی نشدند.

به گزارش تین نیوز، بر اساس ارزیابی‌های سومین دوره سنجش الزامات حوزه خدمات فروش که طبق دستورالعمل خدمات فروش صنعت خودرو صورت می‌گیرد، در شرایطی که همچنان ورود خودروهای خارجی به کشور محدود است، صرفا شرکت‌های تولیدکننده داخلی خودرو مورد سنجش قرار گرفته‌اند. طبق ارزیابی‌های صورت گرفته از خدمات فروش خودروسازان در سال ۱۳۹۸،   ۱۹ شرکت عرضه‌کننده خودروی سواری و سنگین مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد ۱۰ شرکت موفق به کسب نمره قبولی نشدند.

شاخص‌های اصلی این ارزیابی، طبق دستورالعمل شرایط، ضوابط و ارزیابی خدمات فروش خودرو، شامل ارزیابی شبکه نمایندگی‌های مجاز، ارزیابی نظام مدیریتی خدمات فروش و سنجش رضایت مشتریان است که کلیه شرکت‌های عرضه کننده خودرو را در سه حوزه‌ی وضعیت الزامات ستادی خدمات فروش، وضعیت شبکه نمایندگی‌ها و نیز رضایتمندی مشتریان مورد سنجش قرار می‌دهد.

طبق گزارش ارائه شده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، در میان خودروهای سواری به ترتیب شرکت‌های بهمن موتور، مدیران خودرو، سرمایه‌گذاری بین‌الملل بایک، سازه‌های خودرو دیار، کرمان موتور، کارمانیا، سایپا، ایران‌خودرو و پرستوی آبی ارگ در رده‌های اول تا نهم خدمات فروش قرار گرفتند.  

 همچنین در میان خودروهای سنگین، شرکت‌های بهمن دیزل، سیبا موتور، ماموت دیزل، سایپا دیزل، ایران‌خودرو دیزل، مایان فولاد، کاریزان خودرو، سروش دیزل مبنا، ارس خودرو دیزل و عقاب افشان رتبه‌های اول تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.

در این میان متوسط امتیاز رضایتمندی مشتریان از خدمات فروش صنعت خودرو در سال گذشته، معادل ۵۷.۹ درصد بوده است که نسبت به سال پیش از آن(۱۳۹۷)، ۱۳ درصد افت داشته است.

طبق این گزارش، عمده دلایل نارضایتی مشتریان که بر اساس مصاحبه با ۲۴۲ هزار مراجعه‌کننده به شبکه خدمات فروش به دست آمده، «تاخیر در تحویل خودرو»، «عدم پرداخت خسارت دیر کرد» و «عدم پایبندی به تعهدات» بوده است.

علاوه‌براین ارزیابی‌های انجام شده در سطح نمایندگی‌های مجاز ارائه دهنده خدمات فروش در سال  ۱۳۹۸ نشان می‌دهد که ۶۸.۹ درصد نمایندگی‌های مجاز با حداقل سطوح استاندارد تعریف شده در دستورالعمل منطبق نبوده‌اند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.