| کد خبر: 213964 |

۵۶۰ خلبان اخراج شدند!

شرکت هواپیمایی اسکاندیناوین ایرلاینز (SAS) از تعدیل نیروی بیش از ۵۰۰ نفر از خلبانان خود تحت تاثیر بحران پاندمی کرونا خبر داد.

تین نیوز

شرکت هواپیمایی اسکاندیناوین ایرلاینز (SAS) از تعدیل نیروی بیش از ۵۰۰ نفر از خلبانان خود تحت تاثیر بحران پاندمی کرونا خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، شرکت هواپیمایی اسکاندیناوین ایرلاینز (SAS) که به کشورهای نروژ، دانمارک و سوئد تعلق دارد، به تازگی با انتشار بیانیه ای جدید اعلام کرده است که ۵۶۰ نفر از خلبانان خود را تحت تاثیر شیوع گسترده و بحران پاندمی کرونا و افت شدید تقاضا برای سفرهای هوایی تعدیل نیرو کرده است.

بر اساس گزارشی که در وب‌سایت simpleflying آمده است، با اینکه انجمن حمایت از خلبانان و خدمه پروازی نسبت به این اقدام و تصمیم ایرلاین SAS شدیدا اعتراض و انتقاد کرده است، اما به نظر می‌رسد که این تصمیم به مراحل نهایی رسیده و این شرکت هواپیمایی قصد دارد به اجرای این تعدیل نیرو اقدام کند.

این شرکت دو ماه پیش در آوریل ۲۰۲۰ نیز هشدار داده بود که در صورتی که شاهد رشد تقاضا برای سفرهای هوایی و احیای پروازهای داخلی و خارجی نباشد، مجبور به تعدیل نیرو و اخراج 5000 نفر از کارکنان و پرسنل خود خواهد شد.

طبق آمارهای منتشره تعداد پروازهای صورت گرفته به فرودگاه‌های سوئد در ماه مه ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۸ درصد سقوط کرده است.

در ماه‌های گذشته بسیاری از ایرلاین‌های فعال و مستقر در سراسر جهان به علت بحران های مالی شدید ناشی از شیوع گسترده و همه گیری ویروس خطرناک و مرگبار کرونا که منجر به اعلام اضطراری و قرنطینه و وضع محدودیت‌های سختگیرانه از سوی دولت کشورهای مختلف شد، تعداد قابل توجهی از کارکنان و پرسنل این خود را تعدیل نیرو کردند تا بدین ترتیب بتوانند از هزینه‌های مازاد و گزاف خود بکاهند و خود را از خطر ورشکستگی و فروپاشی نجات دهند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.