| کد خبر: 213897 |

معاون سفیر ایران در بغداد خبر داد

آمادگی ایران برای بازگشایی گذرگاه‌های مرزی با عراق

معاون سفیر ایران در بغداد از آمادگی تهران برای بازگشایی گذرگاه‌های مرزی کشور با عراق در سایه رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

تین نیوز

موسی طباطبایی معاون سفیر ایران در بغداد، در گفتگو با سایت المربد اعلام کرد که تهران کاملاً آمادگی آن را دارد تا گذرگاه های مرزی (عموماً جنوبی و مرکزی) را با رعایت موارد و پروتکل های بهداشتی بازگشایی کند.

به گزارش تین نیوز  و به نقل از ایسنا، طباطبایی در ادامه افزود: ما از هیأت گذرگاه ها در عراق می خواهیم اقدامات تکمیلی لازم را در خصوص از سرگیری تبادلات تجاری در راستای منافع ملت های دو کشور انجام دهد.

طباطبایی خاطرنشان کرد: گذرگاه ها با اقلیم کردستان عراق برای انجام هرگونه تجارتی کاملاً باز است. ایران در راستای نگرانی ها مبنی بر انتقال ویروس کرونا از ایران به عراق و بالعکس، تمام لوازم برای شناسایی آلودگی های مربوطه را در خصوص کالاها و اشخاص در گذرگاه های مذکور فراهم کرده است.

وی افزود: گذرگاه های ایران با ترکیه و آذربایجان برای تبادلات تجاری باز است. ۸۰ درصد از گذرگاه های مرزی ایران با کشورهای همسایه از جمله ترکیه، افغانستان، پاکستان، ترکمنستان و آذربایجان باز است.

معاون سفیر ایران اظهار داشت: هنوز زود است که در خصوص از سرگیری پروازهای هوایی میان دو کشور سخن بگوییم. همانطور که می دانید همه ما مشتاق زیارت عتبات مقدسه هستیم و برادران عراقی نیز مشتاق زیارت امام رضا (ع) و خواهر ایشان در قم هستند اما گسترش ویروس کرونا همه چیز از جمله حج واجب را تعطیل کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.