| کد خبر: 213876 |

◄ بیش از 85 درصد اقتصاد کشور به دریا وابسته است

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در برنامه ای به مناسبت روز دریانوردی و تقدیر از دریانوردان نمونه کشوری گفت: بر اساس گزارش‌ها، بیش از ۸۵ درصد اقتصاد ما و تجارتمان با کشورهای دیگر به دریا وابسته است. زنجیره تأمین تجارت جهانی زنجیره بلندی است که دریانوردان در این حوزه نقش اساسی دارند و با وجود آنها تجارت جهانی راه خود را طی می‌کند.

تین نیوز

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در برنامه ای به مناسبت روز دریانوردی و تقدیر از دریانوردان نمونه کشوری گفت: بر اساس گزارش‌ها، بیش از ۸۵ درصد اقتصاد ما و تجارتمان با کشورهای دیگر به دریا وابسته است. زنجیره تأمین تجارت جهانی زنجیره بلندی است که دریانوردان در این حوزه نقش اساسی دارند و با وجود آنها تجارت جهانی راه خود را طی می‌کند.

به گزارش تین نیوز، جلیل اسلامی معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: ۲۰ هزار عملیات دریایی در سال گذشته در مجموعه بنادر تجاری کشور برای خدمات به کشتی‌ها توسط دریانوردان انجام شده است.

اسلامی با یادآوری 16 میلیون مسافر دریایی در شمال و جنوب کشور گفت:  ۱۷ هزار امداد و نجات دریایی توسط شناورهایی که ملوانان خدمه آن هستند انجام شده است.

وی اضافه کرد: در بنادر تجاری- ملکی سازمان بنادر۱۶۰میلیون کالا تخلیه و بارگیری شده و در این حوزه دریانوردان مثمر ثمر بودند.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوری با یادآوری ۱۳۰ هزار نفر دریانورد ثبت شده و با گواهینامه شایستگی دریایی، گفت: ‌ارتقای دانش حرفه‌ای دریانوردی از وظایف ما است در سال‌های اخیر اقدامات مناسبی با همکاری وزارت تعاون برای ایجاد تسهیلات دریانوردان که مشکلات صنفی دارند انجام شده است.

اسلامی با اعلام اینکه صدور ‌گواهینامه‌های دریانوردی به دلیل شیوع کرونا ابتدا تا ۱۱ خرداد و سپس ۶ ماه دیگر مجددا تمدید شد، افزود: سال گذشته ۷۷ هزار سند دریانوردی در سازمان بنادر و دریانوردی برای دریانوردان صادر شده است. ۶۰۰ دوره آموزشی برگزار شد که ۴۰ هزار نفر در این دوره شرکت کردند.

وی اعلام کرد: امسال گواهینامه الکترونیکی دریانوردی که استاندارترین مدل گواهینامه در این حوزه است راه‌اندازی می‌شود.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از راه اندازی اتاق فکر دریانوردی با کمک دریانوردان در آینده نزدیک خبر داد و خاطر نشان کرد: در این اتاق فکر ، موضوعات دریانوردان از طرق مدیران ارشد دریایی قابل پیگیری است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.