| کد خبر: 213868 |

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین

◄ کاهش آمار تصادفات درون‌شهری و خسارات جانی و مالی اهداف معاونت حمل ونقل

قزوین| سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین؛کاهش آمار تصادفات درون‌شهری و خسارات جانی و مالی ناشی از آن را از جمله اهداف این معاونت عنوان کرد و افزود: در صورت اصلاح هندسی این میدان، علاوه بر کاهش تصادفات، نظم بهتری در ترافیک این محدوده ایجاد می‌شود که از دیگر ثمرات آن روان‌سازی ترافیک در محدوده گسترده‌تر، کاهش اتلاف زمان و صرفه‌جویی در مصرف سوخت است .

تین نیوز

قزوین- سید مرتضی نصری| سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین؛کاهش آمار تصادفات درون‌شهری و خسارات جانی و مالی ناشی از آن را از جمله اهداف این معاونت عنوان کرد و افزود: در صورت اصلاح هندسی این میدان، علاوه بر کاهش تصادفات، نظم بهتری در ترافیک این محدوده ایجاد می‌شود که از دیگر ثمرات آن روان‌سازی ترافیک در محدوده گسترده‌تر، کاهش اتلاف زمان و صرفه‌جویی در مصرف سوخت است.

شیما زرآبادی‌پور در جلسه شورای ترافیک استان که در سالن جلسات این معاونت برگزار شد، اظهار کرد: میدان مادر به دلیل شکل هندسی، نحوه ورود خودروها به میدان و خروج از آن، تصادفات رخ داده در میدان و برخی دلایل دیگر نیازمند اصلاح هندسی است.

وی بیان کرد: حل مشکل ترافیکی ورودی بیمارستان کوثر را مستلزم همکاری نهادهای مستقر در محل، توجه به موضوعات پدافندی و نصب گیت دانست.

زرآبادی‌پور همچنین درباره طرح ورودی بیمارستان کوثر گفت: معاونت ترافیک موضوع حفظ جان شهروندان به ویژه مادران و نوزادان را با عِرق پیگیری می‌کند و در عین حال در تمام راهکارهای پیشنهادی برای ساماندهی ورودی بیمارستان، نصب گیت را الزامی می‌دانیم.

زرآبادی‌پور ادامه داد: در نهایت حل مشکل ورودی بیمارستان مستلزم همکاری مجموعه‌هایی مانند دانشگاه آزاد اسلامی، بیمه تأمین اجتماعی، آستان قدس، بیمارستان کوثر و شرکت توزیع نیروی برق است که در محدوده مکانی یاد شده واقع شده‌اند.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری در خصوص پروژه ساماندهی خیابان امام خمینی (ره) بیان کرد: برای ساماندهی این خیابان طرح‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت ترافیکی مورد نظر است که در طرح بلندمدت علاقمند به اجرای طرح‌هایی مانند احداث تراموا هستیم؛ ضمن اینکه در بازه‌ی زمانی میان مدت می‌توان طرح ترافیک ساعتی و در کوتاه مدت برنامه‌هایی مانند مناسب‌سازی پیاده‌روها و افزایش جذابیت پیاده‌روی را به اجرا درآورد.

زرآبادی‌پور با بیان اینکه راهبرد ما در این خیابان توسعه پارکینگ نیست، تصریح کرد: باید بحث روانی ناشی از ترافیک را هم مد نظر داشت.

این مسئول در بخش دیگری از این نشست در خصوص تاکسی‌های فرسوده سطح شهر گفت: شورای اسلامی شهر قزوین لایحه‌ای را به تصویب رساند تا بر اساس آن، تسهیلات بانکی برای خروج تاکسی‌های فرسوده از ناوگان در نظر بگیرد.

زرآبادی‌پور با اشاره به تردد تاکسی‌های فرسوده با وضعیت فنی و ظاهری نامناسب در سطح شهر بر اهمیت همکاری نهادهای مربوطه در ساماندهی آنها تاکید کرد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.