| کد خبر: 213852 |

حفاری ادامه مسیر خط سوم قطارشهری مشهد آغاز شد

عملیات حفاری ادامه مسیر خط سوم قطارشهری مشهد از پایانه مسافربری امام رضا (ع) تا شهرک ابوذر طی مراسمی آغاز شد.

تین نیوز

عملیات حفاری ادامه مسیر خط سوم قطارشهری مشهد از پایانه مسافربری امام رضا (ع) تا شهرک ابوذر طی مراسمی آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد روز چهارشنبه در این مراسم گفت: دستگاه حفاری تی. بی. ام در مسیر پایانه امام رضا (ع) با مشکلات عدیده‌ای مواجه شد و در این مسیر به زمین خاصی برخورد کردیم که باعث وارد آمدن صدمه به دستگاه شد.

کیانوش کیامرز افزود: قرارگاه خاتم‌الانبیاء به عنوان پیمانکار پروژه با بازسازی دستگاه در داخل کشور نشان داد که در داخل هر کاری را می‌توان انجام داد.

وی ادامه داد: دستگاه تی. بی. ام با بهره‌گیری از کار بومی، بازسازی شد و اورهال کاملا حرفه‌ای روی دستگاه انجام گرفت و دستگاه هم اکنون آماده حرکت است.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: حفاری این خط از مسیر پایانه مسافربری امام رضا(ع) تا شهرک ابوذر نیز امروز آغاز و تا ۱۴ ماه آینده به پایان می‌رسد.

کیامرز افزود: در این مسیر چهار ایستگاه وجود دارد که کار طراحی آنها رو به پایان است و هزینه رسیدن دستگاه حفار از پایانه مسافربری تا شهرک ابوذر پنج هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

وی ادامه داد: تا دو هفته آینده پول انتشار اوراق مشارکت به مبلغ ۶ هزار میلیارد ریال برای حفاری مرحله سوم خط سه به حساب واریز می‌شود و دستگاه حفار در مسیر غربی نیز در ماه آینده حفاری در مسیر غرب را آغاز خواهد کرد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: به رغم وجود مشکلات مالی، طرحهای بزرگی در شهر مشهد اجرا می‌شود که بیانگر عزم شورای شهر و مدیریت شهری در مسیر توسعه این شهر است.

حمید رضا موحدی‌زاده افزود: جنب و جوش و تحرک عمرانی در شهر وجود دارد و در اجرای طرحهای حمل و نقلی تلاش بیشتری از خود نشان می‌دهیم.

وی تاکید کرد: در مسیر رضایتمندی شهروندان به رغم مشکلات مالی می‌کوشیم با اجرای پروژه‌های بزرگ امید را به شهر تزریق کنیم.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.

عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد. اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از دو کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی اتصال یافت و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره برداری شد.

عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.

عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مرداد ماه ۱۳۹۸ آغاز شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.