| کد خبر: 213793 |

فروش اراضی دولت برای تأمین مالی طرح ملی مسکن

معاون اول رئیس‌جمهور آیین‌نامه اجرایی بخشی از قانون بودجه امسال در خصوص مجوز وزارت راه و شهرسازی برای فروش اراضی دولتی و اختصاص منابع آن به آماده‌سازی اراضی طرح ملی مسکن را به وزیر راه و شهرسازی ابلاغ کرد.

تین نیوز

معاون اول رئیس‌جمهور آیین‌نامه اجرایی بخشی از قانون بودجه امسال در خصوص مجوز وزارت راه و شهرسازی برای فروش اراضی دولتی و اختصاص منابع آن به آماده‌سازی اراضی طرح ملی مسکن را به وزیر راه و شهرسازی ابلاغ کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، آئین‌نامه اجرایی بند ب تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، موضوع اقدامات مربوط به آماده‌سازی، محوطه‌سازی، تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی و تکمیل واحدهای مسکن مهر، طرح‌های بازآفرینی شهری و احیای بافت‌های فرسوده و طرح اقدام ملی تأمین مسکن را ابلاغ کرد.

بر اساس آئین‌نامه یاد شده، وزارت راه و شهرسازی (شرکت عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن) مجاز است تا سقف هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل منابع داخلی و یا تهاتر، اراضی و املاک متعلق به شرکت‌های فوق را به قیمت کارشناسی یا فروش از طریق مزایده، مشروط به حفظ کاربری و با ساز و کار گردش خزانه برای عملیات آماده‌سازی، محوطه‌سازی، تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی و تکمیل واحدهای مسکن مهر، طرح‌های بازآفرینی‌شهری و احیای بافت‌های فرسوده و همچنین طرح اقدام ملی تأمین مسکن صرف کند.

همچنین، وزارت راه مکلف است ۳۵ درصد از منابع حاصل از اجرای این موضوع را برای تکمیل پروژه‌های زیربنایی آب، برق و فاضلاب مسکن مهر باقی‌مانده که نیازمند تأمین خدمات هستند و طرح اقدام ملی مسکن به وزارت نیرو اختصاص و متناسب با کارکرد به شرکت‌های ذی‌ربط وزرات نیرو پرداخت کند.

افزون بر این، شرکت عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن مکلفند در صورت درخواست مالکان اعیانی واحدهای مسکونی مهر در هر مجتمع و یا بلوک مسکونی به‌صورت جمعی یا انفرادی، نسبت‌به واگذاری قطعی عرصه زمین‌های اجاره‌ای ۹۹ ساله متعلق به خود به قیمت کارشناسی روز، به‌صورت نقد و یا نقد و اقساط اقدام کنند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.