| کد خبر: 213789 |

◄ ساخت فرودگاه در منطقه آزاد انزلی ضرورتی ندارد

اگرچه نماینده مردم صومعه‌سرا، احداث فرودگاه را از نکات ضروری و مورد نیاز منطقه آزاد انزلی می‌داند اما یک کارشناس هوانوردی با رد این دیدگاه می‌گوید منطقه آزاد انزلی نیازی به فرودگاه ندارد.

تین نیوز

اگرچه نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس، احداث فرودگاه را از نکات ضروری و مورد نیاز منطقه آزاد انزلی می‌داند اما یک کارشناس هوانوردی با رد این دیدگاه می‌گوید منطقه آزاد انزلی نیازی به فرودگاه ندارد.

به گزارش تین نیوز، مدتی پیش بود که سید کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا در استان گیلان، با تاکید براینکه احداث فرودگاه از نقاط ضروری و مورد نیاز منطقه آزاد انزلی است به «خانه ملت» گفت: فرودگاه در همه مناطق آزاد دنیا وجود دارد و از الزامات منطقه است.

این در حالی است که داریوش نیکنام عضو انجمن علمی حمل و نقل هوایی ایران در مورد این دیدگاه نماینده صومعه‌سرا به خبرنگار تین نیوز گفت: شایسته است ایشان نیم‌نگاهی هم به سرنوشت تاسیس منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نموده تا دریافت بهتر و جامع‌تری از طرح این‌گونه مباحث داشته باشد.

وی افزود: منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی به موجب ماده 166 برنامه پنجم توسعه با مساحت 1500 هکتار و در کنار بزرگترین فرودگاه بین‌المللی و در قلب کشور، استان تهران، با جمعیت‌های استان‌های مجاور بیش از 25  میلیون نفر قرار دارد که بر اساس سند آمایش مراکز لجستیک کشور، از سال 95 قرار است به شهر لجستیک تبدیل شود.

داوود کشاورزیان مدیرعامل اسبق هما نیز به تین نیوز گفت: مهمترین پرسش در مورد چنین پیشنهادی این است که مشخص شود چه منطقی پشت این پیشنهاد است؟

یک کاربر تین نیوز نیز در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری نوشت: منطقه آزاد انزلی اصلاً به فرودگاه نیاز ندارد، فرودگاه رشت کافی است، و داشتن یک هلیگاه (محل فرود بالگرد پیشرفته) برای این منطقه کفایت می‌کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • نوید 0 0

    سلام و وقت بخیر
    متاسفانه تعداد فرودگاه های سود ده در کشور عزیزمان به انگشتان یک دست هم نمیرسد.
    از طرفی دیگر هزینه احداث یک فرودگاه شامل سطوح پروازی و ترمینال مسافربری و کارگو، آشیانه ها، ساختمان های اداری و امنیتی و پلیس، آتش نشانی ، برج مراقبت و بعد از آن هزینه نگهداری از مجموعه سرسام آور است. به گونه ای که باید از آن فرودگاه پروازهای متعددی صورت گیرد که هزینه های صورت گرفته بازگردد و فرودگاه توجیه پذیر شود.
    سوال اینجاست که آیا بندر انزلی همتراز شهرهای تهران و مشهد مسافر جابجا می کند؟