| کد خبر: 213759 |

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین

◄ تکمیل پروژه‌های ایمن سازی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان لازم دارد

قزوین- سید مرتضی نصری| مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: تکمیل پروژه‌های ایمن سازی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان لازم دارد ولی تا فرهنگ سازی نشود این تلاش‌ها نتیجه جامعی نخواهد داشت.

تین نیوز

قزوین- سید مرتضی نصری| مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: تکمیل پروژه‌های ایمن سازی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان لازم دارد ولی تا فرهنگ سازی نشود این تلاش‌ها نتیجه جامعی نخواهد داشت.

به گزارش تین نیوز یدالله ملکی در خصوص فعالیت‌های انجام شده برای کاهش تلفات در کانال آبیاری دشت قزوین اظهار داشت: یکی از مشکلات جدی ما در این عرصه گستردگی مسیر کانال‌های آبیاری دشت قزوین و کانال مادر است و عبور آن از مناطق شهری و روستایی هم یک تهدید هم تلقی می‌شود.

وی اضافه کرد: اصولاً هیچ منطقی برای شنا در کانال آبیاری که آب آن جاری و شیب آن تند است وجود ندارد اما جذابیت کانال‌ها و عبور آن از مناطقی که کنترل آن در همه مواقع امکان ندارد و یا سخت و گاهی غیر ممکن است موجب شده تا همچنان شاهد حوادثی در این محدوده باشیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان قزوین تصریح کرد: یکی از کارهایی که ما برای کاهش حوادث ناشی از شنا در کانال انجام داده ایم فرهنگ سازی و تولید محتوا با محور انعکاس پیامدهای شنا در کانال و هشدار برای پیشگیری شامل انیمیشن، اینفو گرافی، بنر، نصب تابلو در مکان‌های پر خطر، اطلاع رسانی در رسانه‌های استانی، صدا و سیما، مطبوعات، فضای مجازی، خبرگزاری‌ها و در تریبون‌های عمومی؛ نمازهای جمعه‌ها بوده است.

وی اظهار داشت: در این راستا در مسیری به مسافت ۹۴ کیلومتر تعداد ۹۲ تابلوی هشدار دهنده بتنی نصب کرده ایم و خطر شنا در کانال اطلاع رسانی شده و در ۳۰ کیلومتر از مسیر همگاردریل نصب کرده ایم و در ۲.۵ کیلومتر عملیات فنس کشی صورت گرفته است.

ملکی گفت: علیرغم ایمن سازی همچنان شاهدیم که دقیقاً در هملان مکان‌هایی که گاردریل و یا تابلوی هشدار شنا نکردن نصب شده تعدادی از جو انان و نوجوانان بدون توجه به این هشدارها در حال شنا هستند و این موضوع نشان می‌دهد فقط باید شهروندان و خانواده‌ها به مسئله نگاه جدی داشته باشند و هشدارها را جدی بگیرند.

وی اضافه کرد: برای ایمن سازی کانال آبیاری دشت قزوین تاکنون ۴۰ میلیارد تومان برای نصب گاردریل، حفاظ بتنی، فرهنگ سازی هزینه شده است.

وی بیان کرد: اخیراً در کنار تابلوی هشدار نصب شده در کنار کانال یک نفر غرق شد و در برخی مناطق فنس کشی را بریده اند و همچنان شاهد اقامت خانواده‌ها در کنار کانال آب هستیم و برخی افراد خودروهای خود را در کنار کانال شستشو می‌دهند که برای این افراد هم حوادثی رخ داده که نگران کننده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین یادآور شد: ۱۲ گروه گشت برای نظارت بر کانال‌ها و پیشگیری از حوادث راه اندازی شده که در روزهای تعطیل هم بازرسی‌ها ادامه دارد اما تا زمانی که خود شهروندان و خانواده‌ها هشدارها را جدی نگیرند و مراقب فرزندانشان نباشند نمی‌توان صدها کیلومتر کانال را به صورت مداوم کنترل کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.