| کد خبر: 213718 |

◄ تانکرهای حامل قیر مذاب در مرز تمرچین؛ گرفتار در بند فوروادرها

متاسفانه باوجود پیگیری‌های مستمر، چندین دستگاه کامیون حامل قیر مذاب در محوطه پارکینگ تمرچین پیرانشهر در بند فورواردرها گرفتار و زمین گیر شده‌اند.

تین نیوز

یک فعال حوزه ترانزیت قیر مذاب از ادامه توقف کامیون‌های حامل این محموله در پارکینگ مرز تمرچین خبر داد.

به گزارش تین نیوز، کریم کاظمی که کامیون وی ماه‌هاست در پارکینگ مرز تمرچین زمین‌گیر شده در تماس با خبرنگار ما گفت: متاسفانه باوجود پیگیری‌های مستمر، همچنان کامیون‌های ما در محوطه پارکینگ تمرچین پیرانشهر در بند فورواردرها گرفتار و زمین‌گیر است.

به گفته این راننده مالک کامیون، ممنوعیت واردات قیر به خاک ترکیه توسط دولت این کشور از تاریخ ۹۸/۱۱/۳۰ مصوب و در تاریخ  ۹۸/۱۲/۱ به اجرا گذاشته شده و تاکنون نیز علیرغم رایزنی‌های مقامات ایرانی برای حل این مشکل، هیچ نتیجه‌ای در این زمینه حاصل نشده است.

حل مشکل توقف تانکرهای قیر، در دست شرکت‌های فورواردر

به گزارش تین نیوز، مشکل زمین‌گیر شدن کامیون‌های حامل قیر مذاب در مرز تمرچین، داستان دیرینه‌ای دارد و به زمستان سال 98 برمی‌گردد. این مشکل آن‌چنان لاینحل باقی مانده که حتی شبکه استانی صدا و سیمای آذربایجان شرقی نیز در این مورد گزارشی پخش کرده است.

بر اساس آن‌چه در این گزارش اعلام شد 29 دستگاه تانکر حامل قیر مذاب به دلیل ممنوعیت واردات قیر به خاک ترکیه چند ماه است در مرز تمرچین زمین‌گیر شده‌اند.

در گزارشی که شبکه استانی صدا و سیمای آذربایجان شرقی اواخر خرداد ماه پخش و با برخی از این رانندگان و همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان گفت و گو کرد، اروجعلی علیزاده مدیرکل راهداری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی راهکار حل مشکل رانندگانی که از مبدأ عراق به مقصد ترکیه، محموله‌های قیر بارگیری کرده و اکنون در مرز تمرچین زمین‌گیر شده‌اند را عودت این محموله‌ها به کشور مبدأ یعنی عراق ذکر کرد.

این مقام دولتی عودت این محموله‌ها به کشور مبدأ یعنی عراق را وظیفه شرکت‌های حمل کننده (فورواردر) ذکر کرد و در عین حال گفت: شرکت‌های حمل کننده باید مطابق قراردادی که با صاحبان کالا دارند نسبت به توافق و عودت این محموله‌ها به کشور مبدأ یعنی عراق اقدام و این محموله‌ها را تخلیه کنند تا کامیون‌های مذکور آزاد شوند در غیر این صورت باید موضوع در مراجع قضایی و حقوقی پیگیری شود.

کامیون تمرچین

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.