| کد خبر: 213717 |

◄ اتمام مطالعات تحلیل ریسک ورود سیلاب به کارگاه ها و ایستگاه های مترو

علی امام از اتمام مطالعات تحلیل ریسک سیلاب ایستگاه های مترو خبر داد و عنوان کرد: بر اساس نتایج به دست آمده حدوداً 9 درصد از ورودی های متروی تهران در معرض خطر وقوع سیبلاب و 73 درصد فاقد این مشکل هستند.

تین نیوز

علی امام از اتمام مطالعات تحلیل ریسک سیلاب ایستگاه های مترو خبر داد و عنوان کرد: بر اساس نتایج به دست آمده حدوداً 9 درصد از ورودی های متروی تهران در معرض خطر وقوع سیبلاب و 73 درصد فاقد این مشکل هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) علی امام مدیرعامل این شرکت از اتمام مطالعات تحلیل ریسک سیلاب و احتمال ورود آن به ایستگاه ها و کارگاه های مترو توسط این شرکت خبر داد .

او با اشاره به اینکه این مطالعه در سال گذشته به بررسی تمام ایستگاه ها و کارگاه های متروی تهران پرداخته است، خاطر نشان کرد: در این مطالعه نقاط احتمالی که امکان بروز مشکل در آنها وجود دارد در6 دسته بر اساس اولویت، اصلاح و رده‌بندی شد.

امام عنوان کرد: در این مطالعه در مجموع، 275 نقطه از ایستگاه ها و کارگاه های مترو مورد بررسی قرار گرفته است که بر اساس نتایج به دست آمده حدود 9 درصد از ورودی ها در معرض خطر وقوع سیبلاب و 73 درصد نیز فاقد این مشکل است.

مدیرعامل شرکت مترو افزود: اعداد به دست آمده بیانگر این است که خوشبختانه تعداد اندکی از ورودی ایستگاه های متروی تهران هنگام وقوع احتمالی سیلاب در معرض خطر آب گرفتگی قرار دارند که می‌توان در مجموع آنها را در 24 نقطه دسته بندی کرد.

امام عنوان کرد: با انجام این مطالعه در صورت وقوع احتمالی سیلاب در شهر تهران می دانیم که کدام یک از ایستگاه‌ها و کارگاه‌ها در معرض خطر سیلاب و آب گرفتگی قرار دارند؛ در نتیجه اقدامات مورد نیاز را به سرعت انجام خواهیم داد.

او با بیان این که برخی از اقدامات در این خصوص نیازمند گذر زمان است، اظهار کرد: این اقدامات باید توسط سازمان ها و دستگاه های مختلف انجام شود که طی بررسی های انجام شده در برخی از نقاط شهر نیاز به اصلاح اَنها توسط معاونت خدمات شهری و همکاری شهرداری مناطق هستیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به بخشنامه شهرداری تهران در مورد ضرورت مدیریت یکپارچه و جامع سیلاب شهری، اظهار کرد: تهیه طرح های بهبود ظرفیت هیدرولیکی و وضعیت عملکردی مجاری جمع‌آوری آب های سطحی که مجاور ورودی ایستگاه های مترو قرار دارند، مستلزم همکاری معاونت ها و نهادهای متولی در شهرداری تهران بر اساس اولویت بندی نتایج مطالعات تحلیل ریسک سیلاب است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.