| کد خبر: 213663 |

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران

◄ مسافران مترو به نسبت سال گذشته 50 درصد کاهش داشته است

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران بیان کرد: با وجود بازگشایی مشاغل و افزایش مسافران در مترو به نسبت سال گذشته 50 درصد کاهش مسافر داشته‌ایم.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران بیان کرد: با وجود بازگشایی مشاغل و افزایش مسافران در مترو به نسبت سال گذشته 50 درصد کاهش مسافر داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، فرنوش نوبخت در پاسخ به میزان خسارت های وارده به مترو در ایام کرونایی کشور گفت: خسارت وارده به مترو در ایام کرونا به‌قدری زیاد است که به عدد و رقم نمی‌آید. این خسارت به چند دسته تقسیم می‌شود؛ به دلیل نبود مسافر درامد ما کم شد، برای جلوگیری از شیوع کرونا هزینه و کارهای ما افزایش یافت و برای تامین اقلام ضدعفونی‌کننده مترو و تهیه ماسک برای کارکنان و مسئولان با هزینه‌های جدیدی روبه‌رو شدیم.

او در رابطه با غرفه داران مترو تصریح کرد: بخشی از درامد مترو از اجاره‌ی غرفه‌های موجود در ایستگاه‌ها بود که با شیوع این ویروس و بیکاری غرفه داران از آن‌ها اجاره‌ای دریافت نکردیم. این بخشی از عدم النفع ما بود که البته درست هم نبود از آنان اجاره دریافت کنیم، با این شرایط هم آنان از کسب‌وکار افتادند و هم ما پولی عایدمان نشد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران افزود: همه‌ی این‌ها خسارت‌هایی است که به مترو وارد شده است. حدودی برای این خسارت‌ها تعیین‌شده است اما تا شکست کرونا در کشور آن را اعلام نمی‌کنیم. این برآوردها کماکان ادامه دارد و ما امیدواریم کرونا تمام شود تا به شرایط عادی بازگردیم. بیشترین خسارتی که مترو متحمل شد به این دلیل بود که برنامه‌های ما طبق روال سابق و طبق جدول زمانی معمول انجام شدند با این تفاوت که مسافر و درآمدی وجود نداشت. در ایام عید هم مترو جز معدود مکان‌هایی بود که تمام‌وقت کار خود را ادامه داد اما بدون مسافر, و ما درآمدی نداشته و بهره‌وری خاصی هم نداریم.

او در مورد کاهش مسافران مترو گفت: با وجود بازگشایی مشاغل و افزایش مسافران در مترو به نسبت سال گذشته 50 درصد کاهش مسافر داشته‌ایم. زمانی که کرونا شیوع پیدا نکرده بود مسئله‌ای به نام فاصله‌گذاری اجتماعی وجود نداشت و حالا رعایت این فاصله‌گذاری به مشکل جدیدی تبدیل شده است. با رعایت این نکات نمی‌توان میزان مسافران را با سال‌های گذشته که چنین مسائلی مطرح نبود، مقایسه کرد.

نوبخت بیان کرد: فاصله‌گذاری در ایستگاه‌های تقاطعی رعایت نمی‌شود. در ساعات به خصوصی تعداد مسافران افزایش می‌یابد اما تلاش بر این است که نکات بهداشتی رعایت شود. مسئله تفاوت استانداردها در دوران پیش از کرونا و این ایام است که از یکدیگر متفاوت‌اند.

وی افزود: جدیدترین ابلاغیه درباره رعایت حتمی ماسک در مترو است که همکاران بر آن نظارت دارند. در ورودی تمامی ایستگاه ماسک توزیع می‌شود و با دوربین‌های نظارتی ما، وضعیت رعایت ماسک در مترو هم مطلوب است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با ابراز نارضایتی از افزایش تعداد دستفروشان در مترو تصریح کرد: حضور دست فروشان در مترو واقعیتی انکار ناپذیر است و افزایش تعداد آن ها به خاطر تعطیلی برخی مشاغل است. در تلاشیم تا با مذاکراتی بتوانیم با ساماندهی مشاغل از این دست‌فروشان در مترو کم کنیم. نظارت ما بر این مسئله محدود است زیرا این قشر به شکل مسافر و با خرید بلیت وارد شبکه مترو می‌شوند و صرفاً می‌توان از تجمع آن‌ها در ایستگاه‌ها جلوگیری کرد. برای حل این مسئله باید مسافران از آن‌ها خرید نکنند، مادامی‌که خرید انجام شود برای حضور ان ها جذابیت تولید می‌شود.

نوبخت در رابطه با رعایت پروتکل های بهداشتی در مترو ادامه داد: به نسبت روزهای نخستین همه‌گیری این ویروس در کشور، رعایت نکات بهداشتی در مترو افزایش زیادی داشته است. مردم با آگاهی بیشتر مسائل را رعایت کرده و از ماسک استفاده می‌کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.