| کد خبر: 213603 |

سهمیه بنزین وانت‌بارهای ثبت‌ شده در سامانه حمل بار کاهش نمی‌یابد

دیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در صورت ساماندهی و ‌ثبت‌نام درسامانه‌های حمل‌ونقل عمومی بار، مجموع سهمیه پایه و اعتباری وانت بارهای حمل‌ونقل عمومی مشمول کاهش نخواهد بود.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در صورت ساماندهی و ‌ثبت‌نام درسامانه‌های حمل‌ونقل عمومی بار، مجموع سهمیه پایه و اعتباری وانت بارهای حمل‌ونقل عمومی مشمول کاهش نخواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، کرامت ویس‌کرمی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از کاهش ۵۰ لیتری سهمیه پایه (لیتراژی) وانت‌بارها از ابتدای تیرماه خبرداد و گفت: بر همین اساس سهمیه اعتباری دارندگان وانت‌بارهای عمومی که احراز فعالیت آنها از سوی وزارتخانه‌های صمت، کشور و راه ‌و شهرسازی تأیید شده است، افزایش می‌یابد.

وی در این باره توضیح داد: تاکنون سیاست بر این بوده است وانت‌بارهایی که در بخش حمل‌ونقل عمومی فعالیت می‌کنند، ساماندهی شوند و بر پایه مشخصات شناسایی شده سهمیه این دسته از خودروها ترمیم شود، اما تعدادی از دارندگان وانت‌بارها هستند که هنوز در هیچ‌کدام از سامانه‌های وزارتخانه‌های کشور و صنعت، معدن و تجارت (صمت) و سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای ثبت‌نام نکرده‌اند و عمومی بودن فعالیت آنها محرز نشده است، از این رو سهمیه اعتباری این دسته از  وانت‌بارها نیز افزایش نمی‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه پیش از این درباره لزوم ثبت‌نام همه وانت‌بارها برای دریافت سهمیه ترمیمی اطلاع‌رسانی شده بود، افزود: سهمیه وانت‌بارها هم‌اکنون بر مبنای عملکرد، ترمیم می‌شود و وانت‌های عمومی، تعدیل سهمیه ماهانه سوخت خود را به‌صورت اعتباری تا سقف ماهانه ۱۵۰ لیتر افزون بر سهمیه پایه دریافت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: سامانه‌های سه نهاد متولی یادشده برای ثبت‌نام وانت‌بارها همچنان فعال است و وانت‌بارهای فعال در بخش حمل و نقل عمومی می‌توانند مشخصات خود را ثبت کنند و با بررسی و احراز عملکرد عمومی این خودروها، سهمیه اعتباری آنها از ماه‌های آینده اصلاح می‌شود.

ویس‌کرمی با بیان اینکه وانت‌بارهایی که به‌صورت شخصی فعالیت می‌کنند مشمول ترمیم سهمیه سوخت نمی‌شوند، تصریح کرد: در صورت ساماندهی و ‌ثبت‌نام درسامانه‌های حمل‌ونقل عمومی بار، مجموع سهمیه پایه و اعتباری وانت بارهای حمل‌ونقل عمومی مشمول کاهش نخواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.