| کد خبر: 213599 |

روزانه ۱۴ رام قطار در مسیر ریلی مشهد رفت و آمد دارند

مسوول روابط عمومی راه‌آهن خراسان گفت: روزانه ۱۴ رام قطار مسافربری بطور متوسط در طول خرداد ماه گذشته امسال به صورت رفت و برگشت در مسیر ریلی مشهد رفت و آمد داشته‌اند.

تین نیوز

مسوول روابط عمومی راه‌آهن خراسان گفت: روزانه ۱۴ رام قطار مسافربری بطور متوسط در طول خرداد ماه گذشته امسال به صورت رفت و برگشت در مسیر ریلی مشهد رفت و آمد داشته‌اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جواد معراجی‌فر افزود: از این تعداد دو رام به صورت رفت و برگشت به مسیر حومه‌ای مشهد - سرخس اختصاص دارد و بقیه نیز اغلب در مسیر مشهد - تهران حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافربری برای تیر ماه جاری از مشهد به ۳۱ شهر و مرکز استان از طریق وبگاههای مجاز و مراکز فروش بلیت از روز شنبه ۲۴ خرداد ماه امسال آغاز شده است.

مسوول روابط عمومی راه‌آهن خراسان گفت: هموطنان می‌توانند با مراجعه به مراکز فروش بلیت یا سایتهای اینترنتی www.Safirrail.ir،   www.Fadaktrains.com،   www.Raja.ir،   www.Rai.ir   نسبت به خرید بلیت مورد نیاز خود اقدام نمایند.

وی افزود: خرید بلیت باید از طریق مراکز فروش دارای مجوز انجام شود و ارائه مشخصات متقاضی برای صدور آن با ثبت کد ملی و شماره تلفن همراه مسافر الزامی است.

پیش از این طی فروردین ماه فعالیت قطارهای مسافربری در مسیر مشهد در پی کاهش تقاضای مردم برای سفرهای نوروزی بخاطر بحران بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا، از روزانه ۹۴ رام ابتدا به سه رام کاهش یافت و در ادامه طی رخدادی بی‌سابقه حرکت قطارهای مسافربری در مسیر مشهد پس از ۶۲ سال، روز نهم فروردین ماه ۱۳۹۹ متوقف شد.

پارسال ۱۴ میلیون و هزار و ۹۳ مسافر در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد جابه‌جا شدند که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن یک درصد کاهش داشت.

بیشترین میزان کاهش مسافر راه‌آهن خراسان مربوط به اسفند ماه پارسال است که علت آن نیز کاهش تقاضای سفر به دلیل شیوع بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا بود.

۲۳ ایستگاه راه‌آهن در شبکه ریلی خراسان دایر است. در حالت عادی روزانه ۹۴ رام قطار مسافربری و ۱۰ رام قطار باری در این مسیر ریلی به صورت رفت و برگشت حرکت می‌کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.