| کد خبر: 213526 |

لغو چهار پرواز هواپیمایی آسمان و ماهان در مسیر بجنورد

مدیر فرودگاه بجنورد گفت: شرکت‌های آسمان و ماهان برنامه پروازی خود را در روزهای یکم، هفتم، دوازدهم و بیست و نهم تیرماه در مسیر تهران - بجنورد لغو کرده‌اند.

تین نیوز

مدیر فرودگاه بجنورد گفت: شرکت‌های آسمان و ماهان برنامه پروازی خود را در روزهای یکم، هفتم، دوازدهم و بیست و نهم تیرماه در مسیر تهران - بجنورد لغو کرده‌اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمدابراهیم قدمگاهی اظهار داشت: این شرکت ها علت لغو این پروازها را نیز اعلام نکرده اند.

وی افزود: شرکت های ماهان،  آسمان و ایران ایر در اسفند ۹۸ و نیز فروردین، اردیبهشت و خرداد امسال، به علت شیوع ویروس کرونا و کاهش استقبال از سفر، شمار زیادی از برنامه های پروازی خود را لغو کرده بودند.

۵۳۷ مسافر در فروردین و اردیبهشت امسال و در شرایط کرونایی با پروازهای فرودگاه بجنورد جابه جا شدند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹۷ درصد کاهش دارد.

بر اساس تقویم پروازی فرودگاه بجنورد، در هفته ۹ پرواز رفت و برگشت بین بجنورد و تهران باید انجام شود که پس از شیوع کرونا و کاهش آمار مسافر، تمامی پروازها لغو شد اما از مدتی قبل این پروازها، به تدریج برقرار شده است.

پارسال ۲۴۲ پرواز توسط سه شرکت هواپیمایی مزبور به مقصد فرودگاه بجنورد انجام شده که در مقایسه با سال پیش از آن ۱۲۰ درصد افزایش داشته است اما از اسفندماه پارسال سفر با ناوگان هوایی استان بسیار کاهش یافت.

۲۸ هزار و ۱۶۲ مسافر، سال گذشته از طریق پروازهای فرودگاه بجنورد جابه‌جا شده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن ۹۸.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد که فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد ۴۲۰۰ در ۴۵ متر، اپرون به ابعاد ۲۴۵ در ۱۱۸ متر، تاکسی وی عمود به ابعاد ۲۳ در ۱۲۰ متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و ترمینال جدید به مساحت ۴۶۰۰ مترمربع است.​

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.