| کد خبر: 213455 |

معاون سیاسی استاندار قزوین

◄ آژیر هشدار تشدید بیماری کرونا در استان قزوین به صدا در آمد

قزوین| سخنگوی ستاد کرونا در استان قزوین گفت: به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی آژیر تشدید بیماری در قزوین به صدا در آمده است.

تین نیوز

 قزوین-سید مرتضی نصری| سخنگوی ستاد کرونا در استان قزوین گفت: به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی آژیر تشدید بیماری در قزوین به صدا در آمده است.

به گزارش تین نیوز، منوچهر حبیبی در این جلسه با انتقاد از بی تفاوتی مردم و مسئولان به رعایت نکات بهداشتی گفت: جلسه امروز را محدود برگزار کردیم تا بگوییم آژیر هشدار کرونا امروز به صدا در آمده زیرا نه سیستم اداری رعایت می‌کنند و نه مردم و چون همه شرایط را عادی تلقی کردیم باید تاوان آن را بدهیم و اگر غفلت کنیم مانند استان‌های قرمز خواهیم شد.

حبیبی تصریح کرد: شاید در دور اول غافلگیر شدیم و کمبود عادی بود اما امروز غافلگیری منطقی نیست لذا اتمام حجت می‌کنیم و باید هوشیار باشیم و اقدام جدی کنیم.

سخنگوی ستاد کرونا در استان قزوین یادآور شد: کرونا نه پیر و نه جوان می‌شناسد و نه سرما و نه گرما و یک موجود ناشناخته است که باید با جدیت به جنگش برویم.

وی بیان کرد: باید دستگاه‌های اداری بهداشت را بیشتر رعایت کنند تا مردم یاد بگیرند چگونه از تشدید بیماری کرونا جلوگیری کنند و در تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی و بویژه بانک و شهرداری‌ها استفاده از ماسک الزامی است تا هم جان کارکنان و سپس مردم حفظ شود به همین دلیل با جدیت از ورود ارباب رجوع بدون ماسک به همه ادارات جلوگیری خواهد شد و پدافند غیر عامل این موارد را کنترل کند.

وی گفت: در شرایط کنونی بهترین روش برای مقابله با بیماری کرونا فقط استفاده از ماسک است و الزام داریم این کار انجام شود و برنامه ریزی و آمادگی لازم برای تأمین ماسک و مواد ضد عفونی مورد نیاز هم باید انجام شود و هیچ کمبودی را نمی‌پذیریم و همه واحدهای تولید مواد ضدعفونی و ماسک باید مدیریت شود تا به میزان کافی این کالاها را داشته باشیم و ماسک ارزان قیمت در استان تهیه شده و در اختیار قرار گیرد و سازمان صمت هم باید هر هفته گزارش دهد و واحدهای فعال هم معرفی شوند و ذخیره سازی انجام شود.

معاون سیاسی استانداری قزوین افزود: دانشگاه علوم پزشکی و تأمین اجتماعی تخت‌های مورد نیاز برای زمان تشدید بیماری را آماده کنند تا غافلگیر نشویم و اولویت ما تأمین تخت مورد نیاز برای آینده است.

حبیبی، از مدیران هلال احمر و مدیریت بحران استان خواست برای راه اندازی بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه در ۲۴ ساعت آمادگی داشته باشد.

وی با انتقاد از بی توجهی مردم در تردد به مکان‌های پر جمعیت گفت: بازار و مجتمع‌های تجاری و مراکز جمعیتی رها شده است و نگرانی را بالا برده لذا باید تیم مراقبت بهداشتی با محور فرماندار بسرعت وارد کار شده و اقدام کند و هشدار دهند که تشدید ویروس کرونا جدی است و باید گزارش روزانه توسط فرمانداری‌ها داده شود.

وی افزود: ادارات باید از برگزاری همایش جدا خودداری کنند، اطلاع رسانی توسط رسانه‌ها جدی گرفته شود مردم رعایت را جدی بگیرند و خبرگزاری‌ها و صدا و سیما هشدار دهند تا مردم بدانند اگر بهداشت کم رنگ شود کرونا باز می‌گردد.

حبیبی یادآور شد: ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسیرانی با ظرفیت ۵۰ درصدی باید فعالیت کنند و دهیاری‌ها و بخشداری‌ها توجیه شوند و نشست‌ها محدود شوند حتی سفر مسئولان به شهرستان‌ها کنترل شود تا مشکلات بیشتر نشود.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم کرونا بیشتر نشود همه باید رعایت کنند نمی‌توان شرایط را عادی تلقی کرد و تصور کرد بیماری بیشتر نشود.

سخنگوی ستاد کرونا در استان قزوین با بیان اینکه برگزاری جلسات به صورت مجازی برگزار شود، افزود: امتحانات دانشگاه‌ها غیر حضوری برگزار شود تا آلودگی کمتر شود.

وی یادآور شد: شرایط به گونه‌ای است که همه باید نگران باشیم و رعایت کنیم تا وارد وضعیت قرمز نشویم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.