| کد خبر: 213418 |

۲۵۰ کیلومتر از جاده‌های اصلی جنوب کرمان ترمیم شد

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان از اجرای اقدامات حفاظتی و ترمیم آسفالت ۲۵۰ کیلومتر از راه‌های شریانی هفت شهرستان این منطقه خبر داد.

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان از اجرای اقدامات حفاظتی و ترمیم آسفالت ۲۵۰ کیلومتر از راه‌های شریانی هفت شهرستان این منطقه خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مسعود جمیلی کرمانی بر اجرای طرح ارتقای راه‌های جنوب کرمان با اولویت راه‌های شریانی تاکید و از اجرای این طرح با جدیت ادارات شهرستانی و تیم فنی اداره کل راهداری خبر داد.

وی با بیان اینکه ۱۲ تیم راهداری در قالب طرح ارتقای کیفی روکش (رویه) آسفالت راه‌های جنوب فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: در این طرح به وسیله محلول  فوگ‌سیل یا همان آب‌بندی آسفالت، کار حفاظتی انجام می‌شود.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان اجرای ۴۰۰ کیلومتر فوگ‌سیل پاشی تا یک ماه آینده را از هدف‌گذاری طرح ارتقای کیفی رویه آسفالت راه‌های جنوب دانست.

وی تصریح کرد: در زمینه طرح‌های ارتقای کیفی رویه آسفالت، پخش قیر امولسیونی بدون مصالح به منظور احیای سطوح آسفالتی و فوگ‌سیل برای پُرکردن دَرزها و ترک‌های ریز و تثبیت دانه‌های شن در آسفالت و جلوگیری از شن‌زدگی اجرا شد.

جمیلی اظهار داشت: رویه آسفالت راه‌ها بر اثر مرور زمان و اثرات جَوی همچون یخ‌زدگی، تابش نور خورشید، گرما و نمک پاشی و برف‌روبی و همچنین اثرات بار سنگین وسایل نقلیه و سایش چرخ‌ها خصوصاً در زمان استفاده از زنجیر چرخ و تیغه‌های برف‌روب در طول دوران بهره‌برداری دچار فرسایش، کچلی، پریدن دانه‌ها، شن زدگی و سولفاته شدن می‌شود.

وی افزود: اگر رویه آسفالت تعمیر و اجرای روکش در زمان مناسب انجام نشود این خرابی‌ها گسترش یافته و دچار تخریب کلی راه شده و حتی لایه‌های زیرین را نیز تخریب می‌کند.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان ادامه داد: برای جلوگیری از افزایش فرسودگی و به عقب انداختن زمان اجرای روکش و حفظ وضع موجود و پُر کردن ترک‌های آسفالت، استفاده از پوشش‌های حفاظتی آسفالت بهترین راه برای حفظ رویه راه است .

او محور جیرفت به سمت بافت ، جیرفت به کهنوج ، ساردویئه به راین، فاریاب به بلوک ، کهنوج به قلعه‌گنج، جیرفت به عنبرآباد و جیرفت به سمت جبالبارز را از پُرترددترین راه‌های این منطقه برشمرد و گفت: عملیات حفاظتی رویه آسفالت این محورها در اولویت قرار گرفته است.

مجموع راه‌های جنوب کرمان هفت هزار و ۵۸۵ کیلومتر است. یکهزار و ۳۱۱ کیلومتر از جاده‌های این منطقه، اصلی و یکهزار و ۴۰۶ کیلومتر هم مربوط به راه‌های فرعی است.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، یک سوم پهناورترین استان کشور را با جمعیت یک میلیون نفر در هفت شهرستان تحت پوشش دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.