| کد خبر: 213380 |

۱۲ ایستگاه خط ۶ و ۷ تا پایان سال به بهره برداری می رسد

سید مناف هاشمی گفت: ۱۲ ایستگاه از خط ۶ و ۷ به بهره برداری می رسد و با تکمیل این دو خط تا سال آینده بیش از ۲ میلیون شهروند تهرانی از خدمات مترو بهره مند می شوند.

تین نیوز

سید مناف هاشمی گفت: ۱۲ ایستگاه از خط ۶ و ۷ به بهره برداری می رسد و با تکمیل این دو خط تا سال آینده بیش از ۲ میلیون شهروند تهرانی از خدمات مترو بهره مند می شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه جلسه ارتباط مستقیم با شهروندان با سامانه ۱۸۸۸ با اشاره به اینکه این سامانه به دلیل پاسخگویی شفاف شهرداری برای مردم به عنوان کار مثبت در حوزه شهری برشمرده می‌شود، گفت: در این جلسه مدیران به شکل نوبتی مدیران سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری به صورت مستقیم به سوالات شهروندان نام پاسخ گفتند.

وی در ادامه اظهار داشت: گله‌مندی در حوزه‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی در رتبه نخست صحبت های شهروندان بود که عمدتاً به سه نفره شدن مسافران تاکسی، کرایه تاکسی ها و همچنین وضعیت پله های برقی مکانیزه اشاره کردند.

هاشمی خاطرنشان کرد: برای من مهم است که روز به روز کیفیت کارمان را در همه حوزه های حوزه حمل و نقل شهری بهبود ببخشیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه برای بهبود شرایط حمل و نقل شهری نیازمند توسعه زیرساخت‌ها و امکانات و تجهیزات هستیم، گفت: شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی به کشور دست به دست هم داده که در حوزه زیرساخت ها خلا شدیدی به وجود بیاید.

وی افزود: در ۸ سال گذشته ناوگان اتوبوسرانی تهران به خر دلیلی به روز نشده در حالیکه سهم دولت در تامین اتوبوس ۸۲.۵ درصد قیمت را باید دولت تامین کند و تنها ۱۷ و نیم درصد از تامین این مبلغ بر عهده شهرداری است.

هاشمی با اشاره به اینکه اوراق مشارکت سال های ۹۷- ۹۸ هنوز برای مترو و اتوبوس رانی محقق نشده است، گفت: با این حال تلاشمان بر روی زیر ساخت ها و ناوگان و تامین تجهیزات و امکانات هواسازهای مترو گذاشته ایم.

وی در خصوص بازدید اخیر که با شهرداری از مترو تهران داشته است گفت: در طول ۵۰ روز گذشته ۲ بازدید ویژه از مترو به خصوص خط ۶ و ۷ و خطوط انشعابی در منطقه ۲۱ و ۲۲ داشتیم که اطلاعات خوبی از این بازدید ها به دست آوردم.

معاون حمل و نقل شهری تهران با بیان اینکه با همت جدی شهرداری و دولت با تامین منابع نقد و غیر نقد و تامین اعتبار از محل مجتمع ایستگاهی مترو و همچنین منابع خود مترو از محل ۲ درصد و ۲۰ درصدی که در حوزه ایستگاهی است، در خط ۶ و ۷، ۱۲ ایستگاه و ۱۴ ایستگاه تا پایان سال به بهره برداری می رسند.

وی افزود: کار سختی است، چون پیمانکاران ما ۲ هزار میلیارد و بانک ها ۲۰ هزار میلیارد تومان حساب های ریالی دارند. و برای گرفتن اوراق مشارکت های جدید، بانک مرکزی ما را مکلف می کند که با بانک ها به توافق برسیم این کار ساده ای نیست چون بانک ها با پول دادن و پیش پرداخت دادن با ما توافق می کنند.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران گفت: در جلسه اخیر شهردار دستور داده هم اوراق مشارکت به جد پیگیری شود در جلسه امروز با دادستان هم این مساله پیگیری شد.

وی ادامه داد: ۱۵ لایحه تحرک اقتصادی در حوزه حمل و نقل منابع پررنگ‌تری برسد و بودجه کشور هم کمک کننده باشد.

وی با اشاره به اینکه خط ۶ و ۷ مترو تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد دو میلیون شهروند تهرانی از مترو به عنوان حمل و نقل پاک استفاده می‌کنند، گفت: این خطوط با حدود ۵۰ ایستگاه فعال می شوند.

هاشمی در خصوص جلسه صبح امروز با دادستان کشور نیز گفت: در این جلسه تعاملی مباحث مختلفی در حوزه شهرسازی و خدمات شهری همچنین حمل و نقل مقرر شد و دیدگاه‌های خوبی از سوی شهردار ارائه شد.

وی افزود: شهرداری وظیفه دارد در جایگاه خود در صدور مجوزهای قانونی و کاهش تخلفات انسانی وارد عمل شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.