| کد خبر: 213326 |

کارشناسان مطرح کردند

◄ کرونا چگونه آینده حمل و نقل را تغییر داده است؟

همه کشورهای جهان بخصوص ایتالیا به وسیله بیماری همه گیر کرونا ویروس به شدت آسیب دیده اند. این ممکن است تصادفی باشد ، اما به نظر می رسد یکی از مهمترین برنامه های آینده در مورد چگونگی حمل و نقل پس از کووید -19، از شهر میلان در شمال ایتالیا آمده است.

تین نیوز

همه کشورهای جهان بخصوص ایتالیا به وسیله بیماری همه گیر کرونا ویروس به شدت آسیب دیده اند. این ممکن است تصادفی باشد ، اما به نظر می رسد یکی از مهمترین برنامه های آینده در مورد چگونگی حمل و نقل پس از کووید -19، از شهر میلان در شمال ایتالیا آمده است.

به گزارش تین نیوز این برنامه قصد دارد تا مجدداً خیابان ها را از استفاده اتومبیل به دوچرخه سواران و پیاده ها جدا کند و در طی تابستان 35 کیلومتر خیابان را به این منظور تبدیل کند. مقامات از این فرصت استفاده می کنند تا ببینند آیا این می تواند چیزی باشد که می تواند برای آینده ای پاک تر ساخته شود.

در حالی که بسیاری در صنعت حمل ونقل هوشمند  منتظرند ببینند که چگونه می توان تجربیات خیابان با ترافیک کمتر و هوای پاک را به تغییر پایدار تبدیل کرد؛ فیلیپ کریست ، مشاور نوآوری برای مجمع حمل و نقل بین المللی در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی،  در یک وبینار  گفت: جهان به طور ناخواسته شاهد احتمالاً بزرگترین آزمایش برنامه ریزی خیابانی است. اما یکی از چیزهایی که برای بسیاری از ما سخت خواهد بود این است که ما هرگز نمی توانیم از برخی از درس ها استفاده کنیم.

کریست تأکید کرد که افراد در صنعت باید با دقت بیشتری موارد را بررسی و انتخاب کنند، و در موقع بیان طرح ها دقت بیان بیشتری داشته باشند. 

او تاکید کرد : افرادی که در گذشته کار کرده اند و سعی می کنند برخی از مواردی چون آسمان پاک ، شهرهای آرام ، شهرهای امن ، خیابان هایی که پاسخگوی نیاز مردم هستند را به وجود آورند باید بسیار مراقب باشند که در مورد این دوره صحبت نکنند. اکثر مردم این موضوع را به عنوان یک دوران بسیار بد می بینند ، و صورت مثبتی در جلب نظرات مردمی نخواهد داشت. و این فقط چیزی است که باید در خاطر داشته باشید. 

کریست با تاکید بر اهمیت راه اندازی مجدد و تمرکز بالا بر روی انعطاف پذیرتر شدن سیستم حمل و نقل هوشمند، به نظریه ارائه شده توسط نسیم نیکلاس طالب اشاره کرد که به بررسی تاثیر وقایع "بسیار غیرممکن" می پردازد.

وی توضیح داد: با استفاده از مفهوم ضد شکنندگی آورده شده در این تئوری میتوان به بسیاری از شوکها در این سیستم پاسخ داد که سبب بهبودی بهتر می شود؛ و تمرکز واقعی روی این مساله وجود دارد که چگونه این بازیابی و راه اندازی مجدد می تواند با گذشت زمان بهتر شود.

وی فکر می کند که بخشی از این مقاومت از طریق ایجاد فضای بیشتر در مناطق شهری، برای تحرک فعال مانند پیاده روی و دوچرخه سواری است. عادت دادن مردم به سایر حالت های سفر باعث می شود سیستم ها بتوانند با شوک هایی به سیستم وارد می شود ، مقابله کنند.

 

اجتناب از Covid-19

درحال حاضر با در نظر گرفتن شرایط ویروس کرونا، بسیاری از مسافران تمایلی به بازگشت به فضاهای شلوغ ندارند که این مورد اجتناب ناپذیر است.

کریست می گوید: در راه اندازی مجدد، برنامه ریزان و مسئولان دولتی باید این مورد را در نظر بیاورند. یکی از راه های انجام این کار با وجود وسایل نقلیه عمومی، ایجاد دریچه ایمنی جهت تحرک فعال در شهرها است. به گونه ای که مردم بتواندد با حالت جدید خود را همسو سازند.

باید دقت کرد که این نباید مانع حذف فضای عمومی گردد و یکی از مواردی که می توانیم به آن تاکید کنید تمرکز بر رعایت فاصله اجتماعی است. و در عین حال در بسیاری از شهرها با برنامه ریزی و امکان سنجی تمرکز بر روی تامین مسیر دوچرخه با خطوط دوچرخه ای است که میتواند  باعث اجتناب از نزدیکی و همراهی در فاصله کم با دیگران شود.

در بررسی ها نشان داده شده است که شهرهایی که قبلا فضایی را به دوچرخه ها اختصاص داده اند در این همه گیری بیماری کرونا عملکرد بهتری نسبت به دیگر شهر ها در رعایت فصله اجتماعی وجود داشته است.

کریست در ادامه گفت: این ممکن است تنها تفکر من باشد اما روشن است که آن شهرها قادر به مقابله با کرونا در شرایط بهتری هستند زیرا مسافران گزینه های بیشتری را برای انجام سفر در اختیار خواهد داشت. و این به اهداف و انواع سیاست های ما جهت ایجاد راه مناسب برای زندگی در شهرها مربوط می شود.

کارشناسانی که در وبینار سریع درباره Covid-19 صحبت می کنند ، با وجود چالش هایی که داشتند ، مطمئناً درباره آنچه در آینده خواهد بود امیدوار بودند.

دیوید زیپر ، متخصص تحرک و پویایی (mobility) در مدرسه هاروارد کندی می گوید: "مردم تشخیص می دهند که این یک زمان ترسناک و دشوار برای آژانس های حمل و نقل است. رده بندی برای مدتی برنمی گردد - ما نمی دانیم چه مدت - و این یک مسئله واقعی و عمیق است."

جارت واکر ، مشاور حمل و نقل و نویسنده ترانزیت بشر (Human Transit) می گوید: دنیایی که چند ماه پیش در آن زندگی کرده ایم ، برنمی گردد.

وی گفت: هرچه در آن طرف باشد این دنیای متفاوت است. و ما با تصمیماتی که اکنون می گیریم - از جمله تصمیمی که با عجله می گیریم، آن جهان را ایجاد می کنیم. نحوه صحبت در مورد ترانزیت در رسانه ها قبل از این بحران ناعادلانه ، غیر مفید ، گیج کننده بود. و ما در این بحران فرصتی داریم تا این روایت را با کمک به روزنامه نگاران تغییر مسیر پوشش خود تغییر دهیم. 

 

فروپاشی تمدن

حمل و نقل عمومی این امکان را فراهم آورده است که کارگران اساسی بتوانند کارهایی را انجام دهند که "بدون آن تمدن ما در حال حاضر به هم می خورد."

مایکل هلتا ، مدیر ارشد نوآوری Maryland DoT MTA گفت: برای تحقق این امر ، امکان نوآوری در آژانس های حمل و نقل مهمترین گزینه برای موفقیت خواهد بود. توانمندسازی کنید ، به تک تک کارمندان خود فرصت دهید تا ایده هایی برای عمل به وجود بیاورند - و این ایده ها را در معرض دید قرار دهید. به افرادی در آژانس خود امکان نظردهی دهید که ارتباط بیشتری با مسافران دارند، مانند اپراتورها ، مکانیکها ، سرپرستان ، افراد دارای حقوق و دستمزد ، حسابداری. " وی ادامه داد: "سازمان ها مملو از افرادی هستند که می خواهند کاری انجام دهند تا  کمک کنند." و بعضی از افرادی که از خانه کار می کنند ، ممکن است نسبت به گذشته کارایی کمتری داشته باشند. اما همه این افراد ایده دارند. 

سؤال کنید ، اطلاعات را به اشتراک بگذارید. بسیاری از افراد آنجا هستند که کارهای بسیار خوبی را انجام می دهند و ما به افراد بسیار بیشتری احتیاج داریم تا بتوانند کارهای متنوع تری انجام دهند تا از این امر خارج شوند. "

 

زیپر این بیماری را نکته مثبت برای اقدام تغییر بزرگ می داند، او می گوید: حمل و نقل جزیره نیست! حمل و نقل یعنی فعالیت در مناطق و شهرها و در حال حاضر سوال از نحوه سفر مردم در شهرها، چگونگی تخصیص زیرساخت ها و فضای خیابان ها به روشهای کاملا جدید . مباحث مربوط به پیاده روها که چرا ما پیاده روهای وسیع تری نداریم؟ و چرا نمی توانیم خیابان های بیشتری را به روی ماشین ها ببندیم؟

اینها تصمیماتی هستند که تأثیر بسیار زیادی خواهند داشت.

 

گزینه های آگاهانه

ترس آشکاری در مورد آلودگی و عفونت برای کاربران وجود دارد - نه فقط در حال حاضر بلکه در آینده. بلاک شوچر گفت: "نگرانی های بهداشت عمومی حتی اگر ما با این کار روبرو شویم ، برای مدتی طولانی خواهد بود".

در این صورت ، او پیشنهاد می کند که آژانس های حمل و نقل درباره "آنچه شلوغ به نظر می رسد سخت فکر کنند ... تا مردم بتوانند آگاهانه انتخاب کنند". چیزهایی که باید در خاطر داشته باشید عبارتند از "اطمینان از این که آنها می دانند که ظرفیت اتوبوس ها تا کجاست ، بنابراین آنها در خیابان و در یک فضای ناامن منتظر نمی مانند".

نگرانی در مورد وضعیت فعلی بحث درباره نحوه پرداخت هزینه حمل و نقل نیز ایجاد می کند. بلاک شوچر می گوید: "پول قبلاً چیزی بود که فکر می کردیم ما باید با آن از همه پشتیبانی کنیم اما اکنون به نظر می رسد که به طور فزاینده چیزی است که  کمی ترسناک است. چگونه می توانیم به سمت فروش بلیط غیر حضوری یا  استفاده از تلفن همراه برای همه افراد  و عادلانه حرکت کنیم - اما نه با سرعت دو تا پنج ساله بلکه سرعت دو ماهه - تا واقعاً مطمئن شویم که می توانیم دوباره این موارد را دوباره راه اندازی کنیم. "

استیو یانگ، به فناوری VP و نوآوری در VIA ترانزیت متروپولیتن، خوش بین است. وی می گوید: من فکر می کنم زمان بهتری برای درخشش ما به عنوان یک صنعت وجود ندارد. آنچه ما امروز می کنیم بسیار مهم است. ما باید در برقراری ارتباط بهتر کار کنیم و از همه کسانی که در آژانسهای ما هستند و هر روز این کار را انجام می دهند ، پشتیبانی کنیم ، آنها در جبهه های مقدم هستند. 

مسئولیت روایت و توضیح اینکه چرا حمل و نقل اهمیت دارد ، بسیار مهم خواهد بود زیرا تصمیمات دور دست در طی چند ماه آینده و حتی سالها درباره نحوه سفر ما اتخاذ می شود. به عنوان مثال ، سوار شدن به طور سنتی یک معیار اصلی موفقیت در حمل و نقل بوده است اما در طول همه گیری کرونا  معنی ندارد - و ممکن است در آنچه که در پی می آید بی معنی باشد.

واکر نتیجه گیری می کند: "من فکر می کنم که آژانس های حمل و نقل اکنون در این بحران کارهای قهرمانانه انجام می دهند و چالش این خواهد بود که ما چگونه اعتبار آن کار را کسب می گیریم. و به این ترتیب که ما به عقب برگردیم - و هرچه ما به یک بازار بسیار متفاوت برگردیم - مردم می توانند درک بهتری داشته باشند که چرا حمل و نقل وجود دارد ، و چرا باید از ما حمایت کنند."

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.