| کد خبر: 213292 |

اجرای طرح غدیر برای ساماندهی موتورسیکلت سوارها

رئیس پلیس راهور ناجا از ارائه طرح غدیر به وزارت کشور برای ساماندهی موتورسیکلت سوارها خبر داد.

تین نیوز

رئیس پلیس راهور ناجا از ارائه طرح غدیر به وزارت کشور برای ساماندهی موتورسیکلت سوارها خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سردار کمال هادیان فر، در حاشیه مراسم تکریم و معارفه رییس پلیس راهور تهران بزرگ در جمع خبرنگاران درخصوص مهمترین اولویت رئیس پلیس راهور پایتخت برای نظم دهی به ترافیک گفت: شهر تهران باید یک الگو برای هزار و ۴۷شهر کشور باشد. لذا هرچیزی که در حوزه نظم و انضباط در تهران نهادینه شود سریعا به سایر شهرهای کشور به ویژه کلانشهرها تسری پیدا می کند.

او ادامه داد: کلانشهرها به نظم و انضباط در تهران توجه دارند و هرآنچه که در تهران به صورت آزمایشی و پایلوت اتفاق می افتد و اثربخشی دارد، مانند بستن کمربند ایمنی در سال های ۸۴، ۸۵ بلافاصله به سایر شهرهای کشور گسترش یافت و امروز رانندگان ما در سراسر کشور از کمربند ایمنی استفاده می کنند.

سردار هادیان فر افزود: امیدواریم تمامی مسافران سرنشینان وسایل نقلیه از کمربند ایمنی استفاده کنند. اما آنچه که امروز اولویت است مساله توسعه انظباط ترافیکی است و سه ماموریت عمده‌ای است که پلیس راهور تهران بزرگ برای آن تکلیف دارد، توسعه نظم و انطباط ترافیکی، مساله عابرین پیاده، ایستادن پشت خطوط، حرکت بین خطوط، رعایت حق تقدم و فاصله طولی اقداماتی است که به آن توجه و تاکید شده است. در جلسه با سردار حمیدی به ۵ موضوع اشاره و تاکید شده است و اگر این ۵ موضوع نهادینه شود می‌توانیم بگوییم بخش زیادی از آن توسعه در تهران اتفاق افتاده است.

او با بیان اینکه بخش زیادی از توسعه و انضباط در تهران اتفاق افتاده است، گفت: یکی از اقدامات ما در تهران علاوه بر عابران پیاده که ۴۶ درصد جانباختگان را شامل می شوند مربوط به موتورسیکلت سوارها است. در همین زمینه طرحی را تحت عنوان طرح غدیر آماده و به وزرات کشور ارسال کردیم که اگر پس از تصویب توسط وزیر کشور به ما ابلاغ شود کمک می کنیم تا نهادینه شود و یک ساماندهی جدی را با مشارکا موتورسیکلت سواران داشته باشیم.

رییس پلیس راهور ناجا گفت: در این مرحله برخورد با موتورسیکلت سواران در حرکت بین خطوط ویژه، حرکت خلاف جهت و حرکت در پیاده‌روها مورد تاکید است که باید نظم پیدا کند.

او در پاسخ به این سوال که چرا اجرای طرح ها بارها گفته شده است و پس از اجرا عقب نشینی می کنند، گفت: در مدیریت ترافیک و کاهش سوانح ۳۳ دستگاه در کشور نقش دارند، اما تقریبا نیروی انتطامی و پلیس راهور به ویژه در مساله توسعه تنهاست و سازمان هایی که باید در حوزه آموزش و توسعه فرهنگ ترافیک کمک کنند نقش کمرنگی دارند. خود مردم هم باید مشارکت کنند.

سردار هادیان فر گفت: در طرح غدیر پیش بینی شده است که آموزش و پرورش و دستگاه‌های مختلف باید برای اجرا کمک کنند و گرنه طرح به صورت مقطعی خواهد بود.

او با بیان اینکه این ترافیک در برخی نقاط زیبنده کشور و تهران نیست از مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط درخواست کرد تا همه به جد مشارکت کنند تا توسعه و انضباط در شهر و کشور اتفاق افتد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.