| کد خبر: 213271 |

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین مطرح کرد

◄ پایبندی به قوانین و مقررات، اصلی ترین موضوع توسعه شهری

قزوین | ابراهیم مبارک قدم در جلسه‌ای که در فرمانداری شهرستان تاکستان با حضور فرماندار، مدیرکل دفتر امور شهری استانداری، رئیس سازمان نظام مهندسی استان و رئیس شورای شهر تاکستان برگزار شد، اظهار کرد: پایبندی به قوانین و مقررات، اصلی ترین موضوع است که در موضوع توسعه شهری باید در نظر گرفته شود.

تین نیوز

قزوین – سید مرتضی نصری | ابراهیم مبارک قدم در جلسه‌ای که در فرمانداری شهرستان تاکستان با حضور فرماندار، مدیرکل دفتر امور شهری استانداری، رئیس سازمان نظام مهندسی استان و رئیس شورای شهر تاکستان برگزار شد، اظهار کرد: پایبندی به قوانین و مقررات، اصلی ترین موضوع است که در موضوع توسعه شهری باید در نظر گرفته شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: حد نصاب‌های در نظر گرفته شده با الگوی ساخت و ساز شهر مناسبت ندارد؛ بنابراین باید اولویت بندی کرده و عرضه زمین برای ساخت و ساز مجاز را بیشتر کنیم.

وی افزود: این مناسب سازی باید به صورت منطقی اتفاق افتاده و ضمن تطابق با قدرت خرید مردم با استانداردهای توسعه هم همخوانی داشته باشد.

مبارک قدم بیان کرد: طرح جامع باید حول محور حل مسائل اساسی شهر باشد که برای انجام این کار باید کمیته راهبردی تشکیل شده و در این موضوع، شورای شهر و شهرداری با در نظر گرفتن منافع عمومی، در کنار اداره کل راه و شهرسازی قرار بگیرند.

وی افزود: شهر تاکستان یک شهر تاریخی و فرهنگی و شناسنامه دار است، ولی متأسفانه با توجه به ویژگی‌ها و موقعیت خاص جغرافیایی که در پهنه سرزمینی دارد، از جمله اراضی کشاورزی، راه آهن، آزادراه و دیگر ظرفیت‌ها به خوبی رشد نکرده است.

مبارک قدم ادامه داد: وقتی که ساخت و ساز غیرمجاز انجام می‌شود ما شهر را از دست می‌دهیم، سرانه‌ها را از دست می‌دهیم، کیفیت ساخت و ساز کاهش یافته و شهر ناپایدار خواهد شد.

وی اضافه کرد: وقتی کیفیت زندگی و سکونتگاهی در یک شهر کاهش می‌یابد، افراد اصیل و بومی و سرمایه‌های انسانی، از شهر مهاجرت می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی بیان داشت: ساخت و ساز غیر مجاز در روز روشن یک تفکر است که حل کردن آن نیاز به اصلاحات ساختاری و فرهنگی دارد و در این مسیر تنها برخورد با اشخاص راهگشا نخواهد بود، هر چند که در این موضوع افراد، دستگاه‌ها و به ویژه شهرداری مسئول هستند.

مبارک قدم بیان کرد: طرح جامع شهری و اسناد فرادستی، باید اسناد توسعه و شعار مدیریت شهری باشد و موضوع پیوست اجتماعی که توسط استاندار مطرح شد، مسئله‌ای است که باید در تهیه و اجرای طرح و پروژه‌های شهری لحاظ شود.

به گفته وی اینکه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی اتفاق افتاده واقعاً جای بسی تأسف دارد و اگر مدیریت شهری وارد ماجرا شده و ایستادگی کند، از طرف استان و اداره کل راه و شهرسازی حمایت خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به کمبود سرانه‌ها در تاکستان و اعلام آمادگی برای کمک به رفع آن عنوان کرد: برای طرح جامع باید کمیته راهبردی متشکل از شهرداری و شورای شهر، دفتر فنی استانداری و اداره کل راه و شهرسازی تشکیل شده و به صورت موضوعی از دستگاه‌ها و سازمان‌ها هم دعوت بعمل آید که در نهایت با هماهنگی فرماندار شهرستان تاکستان کار پیش رود.

در این جلسه همچنین موضوعات و مسائل حوزه راه و شهرسازی در شهرهای ضیاآباد، اسفرورین، نرجه، خرمدشت و شال با حضور شهردار و رئیس شورای اسلامی شهرها مورد بررسی قرار گرفت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.