| کد خبر: 213263 |

◄ از لاستیک‌های دولتی چه خبر؟

مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ ونقل جاده‌ ای در رابطه با تامین لاستیک‌ های دولتی گفت: در حال حاضر 490 هزار حلقه لاستیک که در سیستم وجود دارد با توزیع مناسب تا 4 ماه آینده جوابگوی نیاز رانندگان است.

تین نیوز

مدیرکل حمل ‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ ونقل جاده‌ای در رابطه با تامین لاستیک ‌های دولتی گفت: در حال حاضر 490 هزار حلقه لاستیک که در سیستم وجود دارد با توزیع مناسب تا 4 ماه آینده جوابگوی نیاز رانندگان است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، داریوش باقرجوان گفت: بر این اساس تاکنون در همان سامانه از ابتدای توزیع لاستیک یعنی از 15 تیرماه سال 97 تعداد 2 میلیون هشت‌صد و 16 هزار حلقه لاستیک سنگین و نیمه سنگین در سامانه جامع توزیع لاستیک تخصیص پیداکرده است. از این تعداد نیز 2 میلیون و سیصد و بیست‌ودو هزار حلقه بر اساس میزان پیمایش محاسبه‌ شده است.

وی با اعلام اینکه لاستیک ‌ها بر اساس میزان پیمایش خودروها توزیع می ‌شوند تصریح کرد: ناوگان اتوبوسی به ازای هر 10 هزار کیلومتر پیمایش دو حلقه لاستیک، ناوگان مینی‌ بوسی به ازای هر 15 هزار کیلومتر پیمایش دو حلقه لاستیک، ناوگان باری با ظرفیت 4 تا 20 تن به ازای هر 20 هزار کیلومتر پیمایش دو حلقه لاستیک، ناوگان باری با ظرفیت 20  تا 40 تن به ازای هر 15 هزار کیلومتر دو حلقه لاستیک، ناوگان باری با ظرفیت 40 تا 96 تن به ازای هر 10 هزار کیلومتر دو حلقه و ناوگان فوق سنگین با ظرفیت 96 تن و تعداد محور بالا به ازای هر 2500 کیلومتر دو حلقه لاستیک دریافت می ‌کنند.

مدیرکل حمل ‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ ونقل جاده ‌ای در ادامه به فرایند تخصیص لاستیک‌ های دولتی پرداخت: رانندگان می ‌توانند با مراجعه حضوری به مراکز وزارت کل راهداری و حمل ‌ونقل جاده ‌ای استان‌ ها و بر اساس دسترسی ‌ای که وزارت کل راهداری و حمل‌ ونقل جاده‌ای دارد برای دریافت لاستیک‌ ها اقدام کنند. در این میان شکایتی به سازمان ارائه نشده است و با مراجعه به اداره کل سازمان راهداری و حمل‌ ونقل جاده ‌ای استان و یا شهر محل فعالیت خود راهنمایی‌ های لازم ارائه می‌ شود.

باقرجوان گفت: در حال حاضر 490 هزار حلقه لاستیک که در سیستم وجود دارد با توزیع مناسب تا 4 ماه آینده جوابگوی نیاز رانندگان است. لاستیک‌ های موجود بیشتر در حوزه کامیون ‌ها و کشنده‌ ها است؛ و سایزهای 12، 24، 315 و 385  بیشتر موجود است. کمبود لاستیک در بعضی از سایزها و بعضی از برندها به ویژه در ناوگان اتوبوسی و ناوگان کشنده که در لاستیک‌های جلویی و محور راهنما به لاستیک خاصی نیاز دارند در برخی موارد اتفاق افتاده است. اما درمجموع توزیع مناسبی وجود داشته و توانسته که نیازهای ناوگان را برطرف کند. اگر کمبود در موارد سایزهای مینی ‌بوسی یا برخی کامیون ‌ها مانند خاور وجود داشته باشد به سیاست‌ های وزارت صمت برمی گردد.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا دریافت لاستیک‌ ها به ثبت نام نیاز دارد، توضیح داد: تمامی رانندگانی که بر اساس این پیمایش، موعد دریافت لاستیک آن‌ها رسیده باشد با مراجعه به سازمان راهداری و حمل‌ ونقل جاده ‌ای می ‌توانند، بلافاصله حواله را گرفته و از توزیع‌ کننده لاستیک خود را دریافت کنند. دریافت لاستیک ‌ها ثبت نامی و نوبتی نیست و به‌راحتی در دسترس رانندگان قرار می‌ گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد 2 0

    خواهشا دروغ رو نشر ندید سایت ثبت نامشم مسدوده

  • سعید 3 0

    سلام. ایا در شرح وظائف" اداره کل حمل ‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ ونقل جاده‌ای " چیزی با عنوان خرید و فروش لاستیک وجود دارد؟

    • ناشناس 1 0

      جواب
      نه ندارد

      سوال دوم
      آیا شرح وظایفی مبنی بر گرو کشی لاستیک جهت فشار بر کامیوندارن و اعمال کرایه کمتر از مصوبات دارد؟؟

  • حمیدرضا رضایی 1 1

    خرید لاستیک دولتی

  • صابر اسحقی 1 0

    سلام چهار حلقه لاستیک پراید می خوام چجوری ثبت نام کنم