| کد خبر: 213234 |

معاون عمرانی استاندارقزوین:

◄ ما مسئول حفظ جان و سلامت مردم هستیم

سلامت مردم برای ما مهمترین موضوع بوده و با هر موردی که باعث آلودگی هوا و مخاطره سلامت مردم شود به جد برخورد خواهیم کرد.

تین نیوز

قزوین - سید مرتضی نصری | معاون عمرانی استاندار خاطرنشان کرد: سلامت مردم برای ما مهمترین موضوع بوده و با هر موردی که باعث آلودگی هوا و مخاطره سلامت مردم شود به جد برخورد خواهیم کرد

به گزارش تین نیوز علی فرخ زاد در نشست کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار و آلودگی هوا افزود: ریشه و منشاء برخی از آلودگی هایی که آبیک دچار آن است به استان البرز بازمی گردد و در این خصوص با ارسال نامه ای به استانداری البرز درخواست می شود تا به این موضوع به طور جدی رسیدگی شود

وی در ادامه با بیان اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست باید معادن آلاینده آبیک را شناسایی و معرفی کنیم تا در خصوص فعالیت آنها چاره اندیشی شود،افزود: با هدف کاهش آلودگی هوا در آبیک به موجب مصوبات شورای معادن و همچنین این کارگروه (مقابله با آلودگی هوا) تا اطلاع بعدی صدور مجوز جدید معدن در این شهرستان و تمدید مجوزها در این خصوص ممنوع است.

معاون هماهنگی عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه باید از اضافه برداشت معادن شن و ماسه در آبیک با جدیت بیشتری جلوگیری شود،اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد برخی از این معادن گاه تا 10 برابر میزان تعیین شده برداشت شده اند که این موضوع مخاطرات زیست محیطی به همراه دارد و باید با عوامل آن برخورد شود.

این مسوول با اشاره به وجود قانون هوای پاک و راهکارها و الزامات آن در رابطه با جلوگیری از آلودگی هوا،اظهار داشت: باید از ظرفیت ها و اختیاراتی که این قانون برای حفظ هوای پاک در اختیار ما گذاشته است نهایت بهره را ببریم.

فرخزاد ادامه داد: به منظور کاهش آلایندگی هوا در آبیک می توان از ظرفیت تشکل های مردمی، خیران و رسانه ها نیز به شکل مطلوب بهره مند شد.

این مسوول با بیان اینکه سلامت و جان مردم برای ما مهم است،اظهار داشت: باید با اقدامات خود تهدیدات حوزه سلامت از جمله آلودگی هوا و خطرات زیست محیطی را کاهش داده و از میان برداریم.

وی در خصوص آتش سوزی زمین های کشاورزی و اراضی ملی نیز گفت: باید در کنار اقدامات سلبی و قهری از ظرفیت آموزش به جوامع محلی و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از طریق رسانه ها شاهد کاهش چنین حوادثی باشیم.

این مسوول گفت: همکاری بخشداری ها و دهیاری ها در رابطه با جلوگیری از این حوادث و مهار آنها نیز باید بیشتر شود.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.