| کد خبر: 213203 |

◄ تبعات منفی حذف جریمه کاغذی

یک فعال بخش حمل و نقل مسافری از مشکلاتی که حذف قبض‌های کاغذی جریمه‌های رانندگی برای رانندگان اتوبوس به وجود آورده است، خبر داد.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل مسافری از مشکلاتی که حذف قبض‌های کاغذی جریمه‌های رانندگی برای رانندگان اتوبوس به وجود آورده است، خبر داد.

به گزارش تین نیوز، یک راننده اتوبوس با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی گفت: از چند ماه قبل قبض‌های جریمه‌های رانندگی حذف شده است اما بسیار پیش آمده که هیچ‌گونه پیامکی مبنی بر جریمه به دارنده پلاک ارسال نمی‌شود.

وی افزود: نکته‌ محل اشکال در این مورد، دو برابر شدن مبلغ این جرایم است که بدون اطلاع صاحب پلاک به دلیل عدم ارسال پیامک جریمه، اتفاق می‌افتد.

این راننده اتوبوس عنوان کرد: در سالیان گذشته فقط جرایم تسلیمی که مشخصات صحیح و کامل راننده در برگه جریمه ثبت شده بود در صورت عدم پرداخت در مهلت مقرر دو برابر می‌شد اما چندین سال است که تقریباً تمامی جریمه‌ها در صورت عدم پرداخت در مهلت مقرر دو برابر می‌شود.

به گزارش تین نیوز، وی گفت: این بدان معنی است که قانون‌گذار بدون توجه به این‌که آیا جرایم غیرتسلیمی به اطلاع و رویت صاحب پلاک رسیده یا خیر با تمامی جرایم به یک گونه برخورد می‌کند که این اجحاف در حق مردم است.

او افزود: اما نکته بسیار عجیب و محل سوال آن است که اگر رانندگان به جریمه یا جرایم خود اعتراض هم داشته باشند باید اعتراض خود را به سازمان صادرکننده جریمه ببرند.

این راننده اتوبوس عنوان کرد: حالا هم که برگه جریمه کاغذی حذف شده است احتمال اجحاف و پایمال شدن حق مردم وجود دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسام 0 0

    متاسفانه جریمه رانندگی تبدیل شده به یک منبع درآمد برای دولت درصورتی که جریمه باید وسیله‌ای برای بازدارندگی از وقوع تخلف باشد.
    اینکه قبض کاغذی صادر نشه و فقط هنگام نقل و انتقال و مشکلات گواهی‌نامه‌ای و خودرویی، راننده متوجه بشه چقدر بدهکار است و آن زمان هم مجبور به پرداخت است هیچ کمکی به کاهش تخلفات نمی‌کنه.