| کد خبر: 213198 |

◄ eTIR کلید مبارزه با تأثیرات COVID-19

سازمان ملل متحد خواستار تسهیل در حمل و نقل و تسهیل حمل و نقل از کشورهای در حال توسعه بدون مرز است.

تین نیوز

شش آژانس سازمان ملل متحد بیانیه مشترکی را صادر کرده اند و از دولتها می خواهند که ترانزیت و حمل و نقل زمینی را برای کشورهای در حال توسعه در LLDCs (کشورهای بدون دسترسی به دریا و در محاصره خشکی) فراهم کنند و eTIR را به عنوان یکی از راه حلهای مهم حمایت از این کشورها و شرکای تجاری آنها معرفی کرد.

به گزارش تین نیوز، LLDC ها که قبلاً از بازارهای عمده جدا شده و در معرض شوکهای خارجی بسیار آسیب پذیر هستند ، با شرایط رو به زوال روبرو می شوند زیرا کاملاً به همسایگان خود وابسته هستند تا بتوانند به بندرهای بین المللی دسترسی پیدا کنند.

بسته شدن مرزها ، محدودیت‌های مسافرتی و کنترل های شدیدتر ناشی از اقدامات مهار COVID-19 منجر به صف های طولانی در مرزهای زمینی و ازدحام در بنادر و فرودگاه های سراسر جهان شده است.

آژانسهای سازمان ملل برای جلوگیری از ریزش توسعه اقتصادی، از LLDC ها و کشورهای همسایه آنها خواسته اند تا از ابزارهای دیجیتالی مانند eTIR برای کنترل محدودیت های عبور و مرور و تماس های فیزیکی در مرزها ، محافظت از سلامتی کارگران و تسهیل تجارت استفاده کنند.

در این بیانیه بار دیگر درخواست IRU برای استفاده بیشتر از سیستم TIR تکرار شده است ، که توسط دبیر کل انجمن بین المللی حمل و نقل جاده ای، آمبرتو دپرتو اخیراً در دسامبر 2019 در دفتر مرکزی سازمان ملل بیان شد.

اومبرتو د پرتو در سخنرانی خود اظهار داشت: "به منظور ایجاد ارتباط مستقیمی با زمین ، کشورها ابتدا به اراده سیاسی و تصمیم گیری برای انجام این کار احتیاج دارند."

وی گفت: "در حال حاضر ، فقط 11 از 32 کشور متوقف شده در سرتاسر جهان ، گام پیش شرط اجرای سیستم TIR را برای هماهنگی ، تسهیل و امنیت تجارت و ترانزیت خود برداشته اند. در جای دیگر ، کامیون ها ساعت ها ، روزها و حتی هفته ها در مرزها گیر می شوند. "

بیانیه مشترک سازمان ملل متحد همچنین خواستهای خود را برای هماهنگی بیشتر ، جریان سریعتر منابع ضروری و راههای پایدار تر برای حمل و نقل کالاهای بین المللی دوباره تأیید کرده است.

فایل اصلی بیانیه ساززمان ملل را اینجا بخوانید.

downloadFile
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.